حساب و کتاب برای تیمی که از کورس قهرمانی عقب افتاد ؛

امیدی به این استقلال هست؟!

نگاهی به شکست استقلال از ذوب‌آهن و فرصتی که این تیم از دست داد

هواداران پشت فرهاد درآمدند

استقلال که با روحیه وارد لیگ‌برتر شد و قصد داشت از تعلل سپاهان و پرسپولیس در صدر استفاده کند، در کمال ناباوری طرفدارانش در آزادی 2 بر صفر به ذوب‌آهن باخت.
کد خبر: ۱۳۱۴۹۱۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،‌ بعد از تساوی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان همه چیز مهیا بود تا استقلال با یک برد خانگی راحت مقابل تیمی که در جدول حال و روز خوبی نداشت فاصله خود را با 2 تیم بالا نشین کم کند و به کورس قهرمانی نزدیک‌تر شود. اما این فقط انتظار هواداران بود. چون در زمین نتیجه به گونه‌ای دیگر رقم خورد. این بازی اما نکات و اتفاقاتی داشت.

 

 اولین ترکش جدایی کمالوند؟

بعد از شکست استقلال بعضی از کانال‌های پرسپولیسی این جو را راه انداختند که موفقیت آبی‌ها در لیگ قهرمانان به دلیل حضور فراز کمالوند بود نه فرهاد مجیدی. آنها بازی ذوب‌آهن را شاهد گرفتند و از تیم بدون تاکتیک مجیدی گفتند. شاید این ادعا قاطعانه درست نباشد ولی قطعا جدایی کمالوند تاثیر نسبی بر روی تاکتیک‌های استقلال داشت. به عنوان مثال این تیم در آسیا با سیستم 3-3-4 و 2-4-4 بازی کرد و نتیجه گرفت. فرهاد اما در نبود فراز کمالوند سیستم 3-4-3 را انتخاب کرد. این اتفاق بعد از تنها چهار روز تمرین رخ داد. منتقدان می‌گویند مگر می‌شود یک تیم اینقدر زود تغییر سیستم دهد؟ تغییری که مجیدی داد کاملا به نفع ذوب‌آهنی شد که در دفاع نشسته و چشم به ضدحملات داشت.

 عدم‌ثبات در دفاع

فرهاد مجیدی در خط دفاع استقلال هنوز تردید دارد. او در بازی الشرطه به مرادمند در قلب دفاع بازی داد و نتیجه گرفت ولی در بازی ذوب‌آهن این بازیکن را نیمکت‌نشین کرد و به سیاوش یزدانی میدان داد. درباره عارف غلامی هم شرایط همینطور بود. دانشگر هم بخشیده شده و با توجه به عملکرد دفاعی استقلال احتمال دارد این بازیکن در ترکیب قرار گیرد. این یعنی فرهاد به ثبات در قلب دفاع نرسیده و ترجیح می‌دهد از بازیکنان چرخشی استفاده کند.

 محمد نادری در پست جدید

مدافع چپ استقلال دردیدار با ذوب‌آهن بازی در پستی را تجربه کرد که برایش ناآشنا بود. این بازیکن همواره دفاع چپ بوده اما در بازی ذوب‌آهن و در هنگام حملات حریف، مدافع میانی بود. چپ استقلال به این شکل بود که میلیچ جلوتر از نادری بازی می‌کرد ولی در هنگام دفاع، این بازیکن به عقب می‌آمد و دفاع چپ می‌شد. نادری هم به قلب دفاع می‌رفت تا در آنجا بازی کند. او به همین دلیل سردرگم بود.

 دستیار خارجی بدون قرارداد؟

بعد از جدایی فراز کمالوند از استقلال، فرهاد مجیدی به دنبال جذب یک مربی خارجی برای کادرش است. در واقع او دستیار اول می‌خواهد. منتها قانون فعلا به استقلال یا هر باشگاه دیگری اجازه نمی‌دهد مربی خارجی بیاورند. سال گذشته سازمان لیگ با دستور وزارت ورزش تصمیم گرفت تا حضور خارجی‌ها را در لیگ‌برتر ممنوع کند، مگر آنها که از قبل قرارداد داشتند. دلیل هم پرونده‌های شکایتی در فیفا بود. حالا اما استقلال با وجود این قانون قصد دارد مربی خارجی جذب کند. خبرهای رسیده از داخل باشگاه حکایت از آن دارد فرهاد به دنبال گزینه‌ای است که حاضر شود بدون قرارداد کار کند. یعنی آبی‌ها می‌خواهند با مربی خود توافق شفاهی کنند و دستمزدش را برای شروع کار بپردازند. این مربی هم بدون امضای قرارداد راهی محل تمرین شود. البته بعید به نظر می‌رسد مربی حرفه‌ای این پیشنهاد را بپذیرد اما قاعدتا مربیانی در خارج از ایران هستند که حاضرند پول بگیرند و بدون قرارداد کار کنند. البته استقلال پول ندارد و این مساله در پرونده بنوشا لکیچ دستیار سابق فرهاد ثابت شد. با شکایت این مربی که رقم طلبش 14 هزار و 400 یورو بود، پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته شد و اگر باشگاه پول داشت، قاعدتا این طلب را می‌پرداخت تا پنجره‌اش باز شود.

 حمایت از مجیدی

بعد از شکست استقلال بعضی از هواداران این تیم در صفحه رسمی باشگاه‌شان به انتقاد از فرهاد مجیدی پرداختند. در این بین اما تعدادی از هواداران آنها را دعوت به آرامش کردند و دلیل‌شان هم این بود: «تیم قبل از دربی نیاز به آرامش دارد و این انتقادها فقط تیم را به حاشیه می‌برد.» به نظر می‌رسد هواداران استقلال پشت فرهاد خواهند بود.

 عذرخواهی فرهاد

مجیدی بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن حرف‌هایی زد که هواداران را رودرروی خود قرار ندهد: «به دلیل باخت از هواداران عذرخواهی می‌کنم.» او همچنین چند جمله کلیدی دیگر هم در کنفرانس خود گفت: «با توجه به این‌که تیم ما خسته بود خوب کار کردیم و موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم. متاسفانه روز بد فوتبال را داشتیم و از موقعیت‌های خوبمان استفاده نکردیم.با وجود این‌که چند بازیکن را نداشتیم ولی در کل خوب کار کردیم، در مجموع نکته منفی این دیدار عدم استفاده از فرصت‌هایمان بود.»

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها