حساب و کتاب برای تیمی که از کورس قهرمانی عقب افتاد ؛

امیدی به این استقلال هست؟!

فرهاد مجیدی عقب افتاد، بدجوری هم عقب افتاد. تیم تحت هدایت او روز گذشته مقابل ذوب آهن اصفهان مغلوب شد تا بخش عمده شانس و اقبال خود را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست بدهد و از همین الان قافیه را به سپاهان و پرسپولیس ببازد. اما آیا واقعا نمی شود به این تیم هیچ امیدی داشت؟
کد خبر: ۱۳۱۴۸۱۸

به گزارش جام جم آنلاین ، هفت سال انتظار برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر برای تیمی مثل استقلال زیاد است. تیمی که همیشه داعیه قهرمانی دارد اما در پی سلسله اتفاقاتی میدان قهرمانی را برای دیگر تیم ها به خصوص پرسپولیس خالی می کند. اگر استقلال این فصل هم قهرمان نشود آنگاه برای رسیدن به قهرمانی وارد هشتمین فصل حسرت می شود و برای تیمی که مدام به دو ستاره آسیایی خود می نازد این اصلا خوب و شایسته نیست.

آبی های پایتخت دیروز می توانستند از تساوی در دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان بیشترین استفاده را ببرند اما توانایی آن را نداشتند و مغلوب تیمی به نام ذوب آهن شدند که برای فرار از رده های پایینی جدول تقلا می کند. اکنون شاگردان فرهاد مجیدی با دو بازی کمتر و با در نظر گرفتن فاصله 11 امتیازی با سپاهان صدرنشین تیم سوم جدول هستند و 34 امتیاز دارند.

تیم های اول و دوم جدول یعنی سپاهان و پرسپولیس 45 و 42 امتیاز دارند و اگر روند فعلی را حفظ کنند تا پایان فصل به حدود 60 امتیاز می رسند. این بدان معناست که استقلال باید حداقل 27 امتیاز دیگر کسب کند تا به این دو رقیب سرسخت خود برسد. در واقع آبی ها کار خود را سخت کرده اند. آنها از فرصت های قبلی استفاده نکردند و حالا باید کار سختی را انجام بدهند.

آبی های پایتخت 10 بازی دیگر پیش رو دارند. اگر همه را ببرند که ایده آل است و البته در تاریخ این تیم حداقل در رقابت های لیگ برتر بی سابقه به نظر می رسد. اما اگر آنها امتیاز ایده آلی از بازی های باقیمانده خود به دست بیاورند یک احتمال وجود دارد که قهرمان شوند آن هم در گروی لغزش شدید سپاهان و پرسپولیس است. در لیگ برتر ایران در انتظار لغزش یک تیم کار بیهوده ای است و یک تیم باید آنچنان برای قهرمانی هوشمندان کار کند که کارش به اما و اگر نکشد. اما استقلال هر فصل با این اما و اگر مواجه است و حالا دوباره وارد این مسیر شده است.

برای اینکه بیشتر متوجه کار سخت آبی های پایتخت برای قهرمانی در این فصل شویم باید به این هم اشاره کنیم که این تیم در هفته های پیش رو با پرسپولیس و استقلال هم مسابقه دارد و این یعنی سخت ترین کار ممکن. مقابله با دو مدعی قهرمانی چند امتیاز نصیب فرهاد و شاگردانش می کند؟

این نکته حائز اهمیت است که استقلال فقط الان شانس قهرمانی دارد. یعنی اگر یک بار دیگر نتیجه ذوب آهن تکرار شود آنگاه دیگر کوچک ترین امیدی نخواهند داشت.

*بازی های باقی مانده استقلال:

نفت آبادان- استقلال

استقلال- شهرخودرو

پرسپولیس- استقلال

استقلال- گل گهر

آلومینیوم اراک- استقلال

استقلال- تراکتور

سایپا- استقلال

استقلال- نفت مسجدسلیمان

نساجی- استقلال

استقلال- سپاهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها