معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان به تلویزیون آریانای افغانستان گفت که شمار شهدای حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل به ۸۵ نفر رسید و تعداد زخمی ها نیز ۱۵۰ نفر می باشد.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، آریانا نیوز افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرد که محمدسرور دانش در گفت وگوی با این تلویزیون تائید کرده است که شمار شهدا به ۸۵ نفر افزایش یافته و ۱۵۰ نفر نیز در اثر این حادثه تروریستی زخمی شده اند.

در نخستن لحظات انفجار که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز شنبه رخ داد، شمار شهدا ۶ نفر و شمار زخمی ها نیز ۱۳ نفر اعلام شد اما از آن روز تاکنون به تدریج تعداد شهدا افزایش یافته است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است اما این حمله واکنش گسترده داخلی و خارجی را برانگیخت و برخی افراد خارجی و داخلی این حمله را نمونه آشکار نسل کشی خاموش هزاره های افغانستان عنوان کرده اند.

در کنار نمایندگی های سیاسی و سفارتخانه های خارجی در کابل، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز حمله به مدرسه در کابل را «یک عمل غیرانسانی نامید».

مجلس افغانستان نیز امروز این حمله را نسل کشی و جنایت ضد بشری عنوان کرده و از سازمان ملل متحد خواست که در این باره تحقیقاتی را انجام دهند و مجلس افغانستان هیأتی را موظف کرد که بصورت مستقل این حادثه را بررسی کند.

سومین روز پس از این حمله در حالی سپری می شود که هنوزهم یکی از دانش آموزان این مدرسه به نام شکریه ناپدید است و خانواده وی موفق نشده اند جسد و یا نشانه ای از وی را دریافت کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها