سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن حوادث شب گذشته مقابل کنسولگری ایران در کربلا، از دولت عراق خواست به وظایف خود در حمایت از اماکن دیپلماتیک ایران عمل کند.
کد خبر: ۱۳۱۴۷۸۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست رسانه‌ای هفتگی خود با محکوم کردن اقدام شب گذشته در حمله عده‌ای به کنسولگری ایران در کربلا گفت: ما حمله به اماکن دیپلماتیک خود در عراق را شدیداً محکوم می کنیم و از دولت عراق می خواهیم به وظایف خود در صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران با کمال دقت عمل کند.

وی ادامه داد: شب گذشته وزارت امور خارجه یادداشت اعتراضی به سفارت عراق در ایران تسلیم کرد. انتظار ما از دولت عراق این است که به وظایف خود در این حوزه عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر وزیران امور خارجه ایران و سوریه گفت: در این گفت وگو تلفنی، دعوتی از آقای ظریف صورت گرفت که این دعوت از سوی آقای ظریف پذیرفته شد.

سعید خطب زاده در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با رایزنی های ایران و عربستان و تایید انجام این مذاکرات از سوی مقامات سعودی هم گفت: هدف گفت‌وگوها هم مسائل دو جانبه و هم مسائل منطقه ای بوده است. ما همواره ازاین گفت‌وگو ها در هر سطح و در هر شکلی استقبال می کنیم و این سیاست جدید ما نیست.

وی در مورد اخبار منتشر شده درباره سفر ظریف به امارات گفت: سفر آقای ظریف به این کشور در دستور کار بوده است و هر وقت که موقعیت آن فراهم شود، انجام می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها