اعلام وضعیت اضطراری در 17 ایالت

بحران حمله سایبری در آمریکا

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شمار زخمی‌های درگیری شب گذشته تا صبح امروز صهیونیست‌ ها با فلسطینی‌ ها در قدس، به 100 نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که دامنه اعتراض فلسطینی‌ ها به طرح‌ های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌ سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله «الشیخ جراح» و اخراج فلسطینی‌ها از آن افزایش یافته است، بر شدت حملات و درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض نیز افزوده شده است.

به گزارش شبکه «الجزیره»، هلال احمر فلسطین، بامداد امروز یکشنبه (۹ می)، اعلام کرد که شمار زخمی‌ها در جریان درگیری خشونـت بار صهیونیست‌ ها با فلسطینی‌ ها در قدس، از شب گذشته تا صبح امروز، به ۹۰ نفر افزایش یافته است و ۳۰ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

کانال تلگرامی الجزیره ساعتی پس از انتشار این خبر نوشت که به اعلام هلال احمر فلسطین، شمار زخمی‌ها به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

پیشتر اعلام شده بود که در حمله شبانه نظامیان صهیونیست به منطقه «باب العامود» در مرکز قدس، چندین فلسطینی بازداشت و حداقل ۱۷ نفر زخمی شدند.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

هلال احمر فلسطین دیروز (شنبه - 8 می) نیز اعلام کرده بود که در حملات شامگاه جمعه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود دستکم ۲۰۵ نفرزخمی شدند که ۸۸ نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند.

در روزهای گذشته صهیونیست‌های افراطی با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی مانع ادای فرایض دینی از سوی آن‌ها شدند و این در حالی بود که مأموران رژیم صهیونیستی نیز از آنان پشتیبانی می‌کردند. این اقدام به درگیری شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها انجامیده است.

مردم فلسطین در سراسر این کشور از کرانه باختری گرفته تا نوار غزه و ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸، در راستای اعلام همبستگی با ساکنان قدس و حمایت از آنها به خیابان‌ها آمده‌اند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها