گزارشی از عمل جراحی بی‌سابقه عصب‌ کشی و ترمیم دندان شکسته یک شیر ماده

ماجرای خانم دامپزشکی که دست در دهان شیر کرد! (+تصاویر)

با به روز کردن دانش و مهارت‌ های فناورانه خود همیشه در اوج دوران کاری باشید

فصل گذر از کارمندان فسیلی!

گاهی در لابه‌لای روزمرگی‌ها و جریان بی‌وقفه زندگی، لازم است کمی مکث کنید و نگاهی به اوضاع و احوال شغلی‌تان بیندازید. در چه حالی هستید؟ در کارتان پیشرفت جدیدی داشته‌اید؟ به تازگی مهارت تازه‌ای به رزومه شغلی‌تان اضافه شده‌است؟ چند وقت از آخرین مهارت جدیدی که آموخته‌اید می‌گذرد؟
کد خبر: ۱۳۱۴۶۴۶

واقعیت این است اگر در حال پیشرفت نباشید، بدون این که خودتان متوجه شوید در حال رکود و پسرفت تدریجی هستید! زندگی در عصر فناوری چاره‌ای نمی‌گذارد جز این که سعی کنید همیشه با جریان فناری روز حرکت کنید و مهارت‌هایتان را همواره به‌روز کنید. حواستان به این نکته باشد، مهم نیست در این لحظه بهترین فرد در مهارت و جایگاه شغلی‌تان هستید؛ همین که حس کنید همه آنچه باید بدانید را می‌دانید کارتان تمام است.

خیلی زود دانش، مهارت‌ها، تکنیک‌ها و حتی نرم‌افزارهای جدیدی به حوزه کاری‌تان اضافه خواهدشد و مهارت‌های کنونی شما برای بهترین‌بودن در شغل‌تان کافی نخواهدبود.

کاری نداشته‌باشید در محیط کاری‌تان سایرین چقدر مهارت دارند یا چقدر به روز هستند؛ سعی کنید آنقدر به‌روز و کاربلد باشید که همیشه فرصت‌های شغلی خوبی در انتظارتان باشد و کارفرما برای حفظ شما تلاش کند، نه شما برای حفظ شغل‌تان.

در دنیای دیجیتال امروز آشنایی با مهارت‌ های کار با فناوری‌ های پایه ضروری و اجتناب ناپذیر و از سویی دیگر اساس یادگیری بسیاری از مهارت‌های تخصصی‌تر است.

به علاوه، حرفه‌ای بودن در یک نرم‌افزار یا پلتفرم تخصصی موجب ارزش‌آفرینی برای شما و مجموعه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، خواهدشد.

علاوه بر آن شما را به مرجعی برای پاسخگویی به‌سوالات همکاران‌تان تبدیل می‌کند که موجب ارتقای جایگاه و اعتبار شما در نگاه همکاران‌تان خواهد شد.

برای این که بتوانید رو به جلو حرکت کنید، در ابتدا شاید بهتر باشد در برخی دوره‌های بازآموزی و تکمیلی در حوزه مهارت‌هایی که دارید شرکت کنید. تکمیل دانسته‌ها و حرفه‌ای‌شدن در زمینه‌هایی که در موردشان تجربه دارید به مراتب آسان‌تر از آموختن مفاهیم جدید فناوری خواهدبود.

سعی کنید بر اساس نیازهای روز بازار کار و ذائقه کارفرمایان در حوزه تخصصی‌تان، نقاطی را که به‌آموختن بیشتر و عمیق‌تر شدن نیاز دارد، بیابید و مهارت خود را در آنها کامل‌تر کنید. در این حالت خیلی زود در محیط کارتان به عنوان کارمند پویا و پیشرو که توانایی هدایت یکی از تیم‌های کاری را دارد، شناخته خواهیدشد.

به‌علاوه سعی کنید در حد رفع نیازتان، باتوجه به نوع شغلی که دارید، برخی از مهارت‌های پایه‌ای دنیای دیجیتال را فرابگیرید.

این روزها مهارت‌های دیجیتال متنوعی وجود دارد که آشنایی با آنها نه‌تنها شگفتی‌آور و جذاب است، بلکه تأثیرگذاری زیادی بر آینده شغلی و امنیت اقتصادی ایفا خواهد کرد.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، دو مثال جذاب از این فناوری‌های پیشروست که در آینده نقش پررنگی در جنبه‌های مختلف زندگی ایفا خواهندکرد؛ مسلما فردی که در چنین فناوری‌های نوظهوری حرفی برای گفتن داشته‌باشد امنیت شغلی بالاتری خواهدداشت.

پس بر اساس نیازهای شغلی‌تان سعی کنید مهارت‌های خود را به‌روز کنید و حتی تلاش کنید در مهارت‌هایی که در حال حاضر دارید نیز بهترین شوید.

در ادامه سه مهارت مهم را که آشنایی با آنها تقریبا برای هر فرد در حال اشتغالی لازم است، مرور خواهیم کرد:

توجه به امنیت داده‌ها

حفاظت و امنیت اطلاعات سایبری در شرکت‌ها به موضوعی مهم و پیچیده تبدیل شده‌است و بیش از هر زمان دیگری مورد توجه است. مجرمان سایبری حرفه‌ای هر نوع ابزار و راهکاری را که برای هک سیستم‌های امنیتی شرکت‌ها نیاز باشد، در اختیار دارند. به همین دلیل شرکت‌ها هزینه زیادی را باید صرف امنیت اطلاعات کنند تا بتوانند از حملات پیچیده سایبری جلوگیری کنند. با این حال در بیشتر مواقع این هزینه گزاف به دلیل رعایت‌نشدن چند نکته امنیتی ساده میان کارمندان بی‌اثر می‌شود و عملا بخش امنیت اطلاعات شرکت موفق به شناسایی به موقع و پیشگیری از حملات سایبری نمی‌شود.

بنابراین یادگیری نکات کلی در خصوص روش‌های هک اطلاعات، نشتی اطلاعات و اهمیت به حراست از امنیت داده‌های مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنید نشان‌دهنده وفاداری شما به مجموعه خواهدبود. کارمندانی که به خوبی با موضوعات امنیت داده آشنایی دارند، در بازار کار امروز بسیار ارزشمند خواهندبود.

آشنایی با نرم‌افزارهای روز

این روزها در هر حوزه‌ای که مشغول به کار باشید از نرم‌افزارهای مختلفی در جهت مدیریت زمان و افزایش کارایی، مدیریت وظایف مختلفی که برعهده دارید، می‌توانید استفاده کنید. حتی نرم‌افزارهای سیستم اداری شرکتی که در آن کار می‌کنید نیز معمولا ویژگی‌های بیشتری نسبت به آنچه اغلب کارکنان برای انجام وظیفه از آن استفاده می‌کنند، دارد که می‌تواند انجام بسیاری از امور را برایتان ساده‌تر کند.

سعی کنید با گشتی در دنیای وب با نرم‌افزارهای رایگانی مانند مجموعه نرم‌افزارهای محیط کار گوگل بیشتر آشنا شوید و از مزایای این نرم‌افزارها برای ارتقای کیفی، تعامل بیشتر با همکاران و افزایش بهره‌وری کارهای گروهی استفاده کنید. وقتی تسلط کافی به امکانات و فضای نرم‌افزارهایی از این دست داشته‌باشید، می‌توانید راهکارهایی را برای اجرای بهتر طرح‌ها در تیم کاری‌تان ارائه کنید. چنین توانمندی‌هایی شما را از سایر همکاران‌تان متمایز و برجسته خواهدکرد.

شبکه‌ های اجتماعی

زمانی به نظر می‌رسید شبکه‌های اجتماعی صرفا ابزاری برای افزایش ارتباطات اجتماعی دوستانه هستند. با وارد شدن شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، توییتر و نرم‌افزارهای جدیدی مانند کلاب‌هاوس، شبکه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای معرفی بهتر کسب‌وکارها تبدیل شدند.

با وجود این نحوه استفاده صحیح از این ابزار قدرتمند در میزان بازخوردی که کسب‌وکارها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در کنار تمرکز هدفمند بخش فضای مجازی در هر مجموعه‌ای، هر کارمند یک مجموعه می‌تواند سفیر دیجیتال آن کسب‌وکار در فضای مجازی باشد.

اما این که چطور به سفیری ارزشمند و تأثیرگذار در فضای مجازی تبدیل شوید، به آشنایی کامل و اشراف به تمام امکانات موجود در این نرم‌افزارها نیاز خواهدداشت تا بدانید چه زمانی چه محتوایی را به اشتراک بگذارید یا از اشتراک‌گذاری چه مواردی پرهیز کنید.

این مهارت مهم، در عین سادگی، ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های زیادی دارد و به همین علت دانش بالا در حوزه فضای مجازی می‌تواند به برگ برنده‌ای در دنیای کسب‌وکار برایتان تبدیل شود.

عسل اخویان طهرانی - دانش

برگرفته از: Forbs

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها