نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، با محکومیت حمله تروریستی به مدرسه دخترانه‌ای در کابل گفت: راهکار صلح و امنیت افغانستان، در داخل این کشور و با تفاهم همه گروه‌های افغان امکانپذیر است.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۱۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،  محمد ابراهیم طاهریان با تسلیت دولت و ملت ایران به دولت و ملت مسلمان افغانستان، جنایت وحشیانه و حمله تروریستی به مدرسه دخترانه‌ای در کابل را شدیدا محکوم کرد.
نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که شب گذشته و در نشستی با حضور علما شیعه و سنی ولایت هرات و فرهنگیان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات سخنرانی می‌کرد این حادثه را بسیار اندوهناک و تاسف‌آور توصیف کرد.

طاهریان ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت شاهد پایان جنگ و درگیری در افغانستان باشیم تا امت اسلامی و ملت افغانستان در ماه رمضان شاهد چنین حوادث و مصیبت‌هایی نباشند.

وی اضافه کرد: راه کار صلح و امنیت افغانستان، در داخل این کشور و با تفاهم همه گروه‌های افغان امکانپذیر است و جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده با ایجاد یک اجماع ملی در افغانستان به برقراری تفاهم، حفظ دستاوردها و توسعه ثبات کمک کند.

در انفجاری که ساعت ۱۶ و ۳۰ روز شنبه (به وقت محلی) در مقابل مدرسه سیدالشهداء واقع در غرب کابل رخ داد. براساس آمارهای منتشر شده از سوی بیمارستانهای کابل پایتخت افغانستان نشان می دهد که در حمله به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل ۵۵ نفر کشته و ۱۵۱ تن زخمی شده اند که بیشتر آنان از دانش‌آموزان هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها