معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تحولی بنیادین در پیشرفت و توسعه استان قزوین خواهد داشت و ثمرات فراوانی را نیز به همراه دارد.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تحولی بنیادین در پیشرفت و توسعه استان قزوین خواهد داشت و ثمرات فراوانی را نیز به همراه دارد.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۰۳

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با پیگیری‌های انجام شده در مجلس شورای اسلامی و دفتر تشخیص مصلحت نظام، امروز شاهد تصویب منطقه ویژه اقتصادی تاکستان هستیم که این مساله به عنوان ارمغانی در دفتر توسعه استان قزوین ثبت خواهد شد.

 قبادی افزود: توسعه در هر جامعه‌ای به تحولات عظیم اجتماعی و اقتصادی منجر می‌شود و ایجاد توسعه در زیرساخت‌ها همانند منطقه ویژه اقتصادی به لحاظ اهمیت بیشتر باعث می‌شود تا آهنگ توسعه و قطار تحولات در هر منطقه سرعت بگیرد.

او در خصوص دستاورد‌های منطقه ویژه اقتصادی تاکستان، گفت: افزایش تراز تجاری، صادرات، سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید تنها بخشی از مزایای یک منطقه ویژه اقتصادی است که با ایجاد مشوق‌ها، براساس فرامین مقام معظم رهبری می‌توان از این موقعیت یک فضای رقابتی ساخت.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی با دیگر حوزه‌ها همانند کشاورزی و صنعت ارتباط محکم‌تری پیدا می‌کند، گفت: در کنار منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد هاب لجستیک، احداث صنایع به روز در شهرک‌های صنعتی و اجرای طرح تجمیع اراضی کشاورزی (تاک) به برآیند پیشرفت و توسعه و آبادانی استان کمک خواهد کرد.

قبادی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی امروزه سهم تولید قزوین در کشور باید از ۴ به ۱۰ درصد افزایش یابد تا این استان به منطقه‌ای استراتژیک در تامین امنیت غذایی کشور تبدیل شود.

او بر اجرای برنامه‌ای متوازن برای پیشرفت استان در کنار منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تاکید و تصریح کرد: اجرای طرح پردیس روستایی با هدف افزایش میزان تولید و اشتغال در دورترین نقاط استان، یکی از اضلاع مهم توسعه به شمار می‌رود که باید متوازن با موضوعات کلی در استان مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی درون خود دارد که تاکنون تنها بخش کوچکی از آن‌ها کشف و به منصه ظهور رسیده است، بنابراین وظیفه تک تک تولیدکنندگان، فعالان و اندیشمندان حوزه اقتصادی این است که با شناسایی این نقاط به بارور ساختن استعداد‌ها در استان کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها