با دستیابی به فناوری نو ترکیب پس از فرانسه

ایران دومین کشور تولید کننده واکسن آنفولانزا در جهان

ایران با دستیابی به فناوری نو ترکیب پس از فرانسه دومین تولید کننده واکسن آنفولانزا در جهان شد.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۶۲
به گزارش جام جم آنلاین البرز، عبدالغفار مدیرعامل شرکت نیواد فارمد البرز با بیان این که با شیوع کرونا اهمیت تولید واکسن کرونا نیز بیشتر شده است، گفت: این شرکت توانسته است به دانش تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزای انسانی دست پیدا کند.

مدیر عامل شرکت نیواد فارمد البرز افزود: اگر فقط نیاز معمول کشور به واکسن آنفلوآنزا در سال‌های قبل را مدنظر قرار دهیم، تولید داخلی آن حداقل ۳۰ میلیون دلار و در صورتی که شرایط برای تولید انبوه این واکسن در داخل مناسب باشد، سالانه تا ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی دارد.

امیر فرشچی نائب رئیس اتاق بازرگانی استان هم با تاکید بر اینکه بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا امروزه هنوز به توان تولید این واکسن نرسیده اند، گفت: در حال حاضر تنها یک شرکت در جهان واکسن آنفلوانزای نوترکیب تولید می‌کند و ما دومین شرکت تولید کننده جهانی این واکسن هستیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز افزود: واکسن آنفلوآنزا از دیدگاه استراتژیک نقشی مهم در سیستم سلامت یک کشور دارد و خوشبختانه برای نخستین بار است که ما در تاریخ داروسازی کشورمان موفق به بومی سازی دانش تولید آن در ایران شده ایم.

شرکت «آریوژن فارمد» در یک همکاری تکنولوژیک با شرکت "نیواد فارمد" موفق به تولید انبوه واکسن آنفلوآنزای فصلی شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها