رئیس بازرسی فنی شرکت گازاستان سمنان خبر داد:

کنترل نشر گاز به میزان چهار میلیون و 800 هزار متر مکعب در سطح استان

رئیس بازرسی فنی شرکت گازاستان سمنان از نشت یابی کامل خطوط و تاسيسات زيرزميني و رو زمينيِ تحت مديريت شرکت گاز استان سمنان، مطابق آخرين دستورالعمل هاي ابلاغي، در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۵۸

 به گزارش جام آنلاین سمنان؛ بهزاد خلیلی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طي عملیات نشت یابی مذکور،  جمعا از تداوم نشت حدود 12 هزار نقطه ي نشتي از تاسيسات شامل علمک ها، شيرهاي مدفون، خطوط تغذيه و توزيع و ايستگاه ها جلوگيري به‌عمل آمده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان سمنان، به میزانِ قابل توجه کنترل نشر گاز در نشت یابی از تاسيسات استان اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست های کلان شرکت در خصوص مدیریت گازهای گمشده،  اقدامات مناسبی در دستور کار خود قرار گرفت که یکی از مؤثرترین آن ها استفاده از دستگاه Hi Flow Sampler بوده است.  استفاده از این دستگاه موفق شدیم مقدار نشتی به میزان تقریبی چهار میلیون و 800 هزار متر مکعب گاز را شناسایی و کنترل نماییم.

خلیلی در رابطه با فرآیند کار نشت یابی در این شرکت افزود: پس از شناسایی موارد نشتی توسط تیم بازرسین کنترل نشت گاز، موارد نشتی و مخاطره آمیز از طریق سامانه مدیریت نشت یابی در اسرع وقت به واحد بهره برداری اعلام و واحدهای مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به رفع نشتی اقدام می‌کنند.

وي با بیان اینکه این نشت یابی و رشد 40 درصدي تعداد نقاط کشف نشتي در سال 99 ، نشان از اهتمام شرکت در کاهش گازهای گمشده و انتشار گازهای گلخانه ای دارد، گفت: این پروژه بدون هیچ هزینه مالی و عدم استفاده از خدمات مشاور انجام  و تماماً توسط واحد بازرسی فنی هدف گذاری و اجرا شده است.

وی با اشاره به بازرسی و نشت یابی از خطوط و همه تاسیسات گاز رسانی تا منازل مشترکان، اضافه کرد: مسئولیت حفظ ایمنی در داخل خانه بر عهده مشترکان است و لازم است مصرف کنندگان گاز طبیعی، وسایل و تاسيسات گازي ملک خود را به صورت مستمر بازرسی کنند.

خلیلی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات فوق علاوه بر افزایش ضریب ایمنی، بهبود بهره وری، جلوگیری از خطرات احتمالی، ارتقاي سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی، کاهش هدر رفت گاز و نيزکاهش آلودگی‌های زیست محیطی؛ عاملی موثردر حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی به شمار می رود. همچنين تداوم فعاليت هاي يادشده، مي تواند علاوه بر حرکت در مسير اصل پنجاه قانون اساسي کشور، بخشي از تعهدات بين المللي کشورمان، در راستاي کاهش انتشار گازگلخانه اي به اتمسفر را عملياتي سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها