کارشناسان شرکت دانش بنیان «مهندسی پیشرو اندیشه صنعت» تجهیزات آزمایشگاهی مختلفی را برای استفاده در صنایع مختلف ارائه می‌کنند

اندازه‌گیری ‎دقیق با ابزار پیشرو اندیشه صنعت

شرکت دانش‌ بنیان «راوَن سازه» اکنون تنها تولیدکننده محصولات درمان ناباروری در ایران بوده و نیاز بسیاری از مراکز درمانی به واردات محصولات خارجی این حوزه را برطرف کرده است

قطع وابستگی به محصولات درمان ناباروری با راون سازه

باروری بخشی از زندگی است که فرآیند طبیعی را به دنبال دارد. اما این امر گاهی در زوج‌ها مشکل‌ساز شده و ناباروری را برای آنها به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۳۷

با توجه به مطالعاتی که در سال‌های اخیر در کشور ما انجام شده، متخصصان داخلی در زمینه درمان ناباروری بسیار موفق عمل کرده‌اند، به‌گونه‌ای که ایران اکنون پذیرای اتباع بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه برای درمان ناباروری است اما با توجه به این که برخی محصولات در این حوزه وارداتی بوده و هزینه‌های گزافی را به ویژه با توجه به تحریم‌ های فعلی به دنبال دارد، شرکت دانش‌ بنیان «راوَن سازه» که تنها تولیدکننده برخی از این محصولات است، توانسته آنها را در داخل کشور تولید کرده و مراکز درمان ناباروری را از واردات برخی از مهمترین و حساس ترین محصولات در این حوزه بی نیاز کند.

قطع وابستگی به محصولات درمان ناباروری با راون سازه

ماجرای تأسیس شرکت «راوَن سازه» به سال 1370 برمی‌گردد. با این حال آنها از سال 93 فعالیت خود را در حوزه تولید تجهیزات پزشکی آغاز کردند. در واقع، هدف اولیه شرکت تولید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مراکز درمان ناباروری بود.

در همین راستا در همان سال، یک انکوباتور دی‌ اکسیدکربن در این شرکت طراحی و تولید شد که جزو تجهیزات فناورانه این بخش محسوب شده و عنوان دانش بنیانی را با موفقیت اخذ کرد. اما در آن زمان به دلیل پایین‌بودن نرخ ارز و تفاوت پایینی که با نمونه خارجی داشت، باعث شد استقبال زیادی از محصول تولید شده در این شرکت نشود.

از آن زمان بود که راون‌ سازه وارد حوزه تولید لوازم و مواد مصرفی شد. متخصصان این شرکت کار خود را با تولید محیط فریز و ذوب جنین و تخمک آغاز کردند که استقبال بسیار خوبی از این محصول شد.

در گام‌های بعدی نیدل‌های اینجکشن، هولدینگ و بیوپسی، نی انجماد جنین و تخمک و مینرال اویل را برای کشت جنین و به طورکلی، تمام محیط‌های کشتی که برای اسپرم، تخمک و جنین مورد نیاز است تولید کردند.

هدف، بومی سازی محصولات و قطع وابستگی

نایب رئیس هیأت مدیره درباره انگیزه تأسیس مرکزی با هدف تولید محصولات موردنیاز در حوزه ناباروری می‌گوید: ما در حوزه ناباروری جزو کشورهای پیشرو هستیم و درمان ناباروری در کشور ما پیشرفته است. اما در حوزه تولید تجهیزات، مواد و لوازم موردنیاز پیشرفتی نکرده بودیم و همچنان وابسته به کشورهای خارجی بودیم. از طرف دیگر، به واسطه تحریم‌ها مواد را در اختیار ما قرار نمی‌دادند یا با تأخیر بسیار زیاد این کار صورت می‌گرفت. برخی از این مواد تاریخ مصرف کوتاهی دارند. برای مثال محیط‌های کشت از زمان تولید تا انقضا تاریخ دو ماهه دارند و اغلب زمانی به دست ما می‌رسید که تاریخ انقضای آنها گذشته بود و اگر هم هنوز تاریخ داشت فاقد فاکتور تازگی بود که در حوزه درمان ناباروری، فاکتور مهم و اثرگذاری است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دانش تولید این لوازم و مواد مصرفی را بومی‌سازی کنیم و به لطف خدا به شکل قابل توجهی موفق به انجام این کار شدیم.

قطع وابستگی به محصولات درمان ناباروری با راون سازه

محمود حسینی ادامه می‌دهد: «از طرف دیگر، با افزایش نرخ ارز، محصولات شرکت ما در مقایسه با محصولات خارجی تفاوت قیمت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند؛ به طوری که قیمت برخی محصولات تولید شده در این شرکت اکنون حدود یک پنجم تا یک هفتم محصولات مشابه خارجی است و همین امر باعث شده به ‌دلیل کاهش قدرت خرید، مراکز برای خرید این تجهیزات و محصولات به تولیدات داخلی رو بیاورند و توانستیم وابستگی را قطع کنیم، مانع ارزبری شویم و هزینه درمان ناباروری را تا حد قابل‌توجهی برای بیماران کاهش دهیم تا افراد با هزینه پایینی بتوانند درمان شوند که این امر به سیاست‌های افزایش فرزندآوری -که بسیار مورد تاکید مقامات کشور است- کمک می‌کند. »

تنها تولیدکننده برخی از مهمترین محصولات درمان ناباروری

حسینی در گفت‌وگو با جام‌جم تأکید می‌کند: «در برخی محصولات، شرکت راوَن سازه تنها تولیدکننده داخلی است. مانند محیط‌های کشت، محیط‌های ذوب و فریز تخمک و جنین و مینرال اویل که جزو تاثیرگذارترین محصولات هستند، تولیدکننده داخلی دیگری فعلا نداریم. در سایر محصولات مانند نی انجماد و نیدل‌ها، یک یا دو تولیدکننده داخلی وجود دارد که سهمی از بازار را در اختیار دارند. اما در بقیه محصولات تنها تولیدکننده داخلی هستیم که با توجه به کیفیت بالا و کسب نتایج مثبت توسط مصرف کنندگان و از آنجا که دیگر ارز دولتی هم تخصیص پیدا نمی‌کند، ان‌شاءا... در ماه‌های آینده سهم بازار بزرگتری را به دست خواهیم آورد.» گفتنی است این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید کیت‌های ذوب و فریز جنین و تخمک حدود 60 درصد بازار و در حوزه محیط‌های کشت و مینرال اویل 30 درصد بازار را در اختیار دارد و بقیه محصولات در بازار از محل واردات تأمین می‌شوند. بنابراین با حذف تخصیص ارز دولتی به واردات این محصولات، سهم بازاری بالاتر از 60 درصد را به دست خواهند آورد و زمینه برای فعالیت رقبای داخلی دیگر نیز آغاز خواهد شد. در حال حاضر، مراکزی که به این محصولات نیاز دارند ناگزیر از وارد کردن آنها هستند و عمدتا با مشکل تأمین محصولات روبرو می باشند. شرکت‌های واردکننده نیز با چالش عدم امکان تامین یا تحویل جنس یا تحویل با تأخیر آنها روبرو هستند. علی‌رغم آن‌که برخی محصولات تولیدی این شرکت در مقایسه با کالاهای وارداتی که با ارز 4200 تومانی وارد می‌شوند، قیمت بالاتری دارند اما به دلیل مشکلاتی که شرکت‌ها در تأمین این محصولات دارند، سعی می‌کنند محصول و مواد موردنیاز خود را از شرکت «راوَن سازه» خریداری کنند که با مصرف این محصولات و مشاهده کیفیت آنها، در مراحل بعد نیز خرید خود را ادامه می دهند.

قطع وابستگی به محصولات درمان ناباروری با راون سازه

کاهش 30 درصدی هزینه های درمان با محصولات تولیدی شرکت راون سازه

در حال حاضر، با توجه به بالا رفتن سن ازدواج در کشور، مشکلات باروری زوج‌ها بیش از گذشته دیده شده و همین امر باعث مراجعه بیشتر زوج‌ها به مراکز درمانی می‌شود. اما روش‌های ناباروری معمولا پرهزینه هستند و ممکن است گاهی مانع ادامه فرآیند درمان شود.

در فرآیند درمان ناباروری حدود 60 درصد هزینه‌ها بابت مواد مصرفی است و اگر بتوان قیمت این مواد مصرفی را کاهش داد، می‌توان تا 30 درصد هزینه‌های تمام‌شده درمان ناباروری را کمتر کرد؛ موفقیتی که این شرکت به آن دست یافته و حاصل آن همکاری و تعامل با بسیاری از مراکز سراسر کشور می باشد.

راه‌های ارتباط با شرکت «راوَن سازه»

وب سایت: www.ravansazeh.com

ایمیل: info@ravansazeh.com

شماره تماس: 70-02176250165

آدرس: تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، خیابان نوآوری، نبش نوآوری 6، شماره 61

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها