وزیر خارجه قطر تأکید کرد که از گفت‌وگوی بین ایران و کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۹۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر ضمن رد وساطت دوحه بین ایران و آمریکا گفت که ما روابط استراتژیک با واشنگتن داریم و با ایران نیز روابط حسنه‌ای داریم.

وی در عین حال گفت که تماس‌های قطر با واشنگتن و تهران به منظور تشویق آن‌ها به بازگشت به گفت‌وگوی مثبت، به طور مستمر ادامه داشت چرا که افزایش تنش‌ها بر قطر و منطقه تأثیر منفی می‌گذارد و ما این را نمی‌خواهیم.

به نوشته روزنامه «الشرق» قطر، آل ثانی همچنین گفت که گفت‌وگوی مستمر و سازنده بین دو طرف تنها راه بازگشت به برجام است و ما امیدوار هستیم که مذاکرات وین موفق باشد و تمامی دغدغه‌های همه طرف‌ها برطرف شود همچنانکه امیدوار هستیم این مذاکرات به تلاش‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوی منطقه‌ای بین ایران با کشورهای منطقه منجر شود.

او تصریح کرد که ثبات منطقه هرگز بدون تلاش‌های دیپلماتیک حاصل نخواهد شد و این مختص به ایران و آمریکا و پنج کشور نیست بلکه کشورهای منطقه نیز به گفت‌وگوی مستقیم با ایران برای حل مشکلات پیرامونی اهتمام دارند.

وزیر خارجه قطر درباره گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص گفت‌وگوهای عربستان سعودی و ایران نیز گفت: «از هر گونه گفت‌وگو، تلاش و روحیه مثبتی که به روابط بین ایران و کشورهای حوزه خلیج (فارس) به ویژه عربستان بازگردد، استقبال و از این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم و معتقدیم که گفت‌وگو گامی سازنده در مسیر ثبات منطقه است.»

وزیر خارجه قطر همچنین گفت که ما همواره به گفت‌وگو و تلاش‌های دیپلماتیک ترغیب می‌کند اما نگرانی‌هایی بین دو طرف ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد و ضرورت دارد که گفت‌وگوی مستقیمی برای رفع این نگرانی‌ها صورت گیرد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها