با استفاده از چه فرآیندهایی می توان اقدام به رزرو نوبت از متخصص مربوطه نمود؟

با پیدایش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارهای زندگی روزمره انسان به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. کارهایی مانند خرید خوراک و یا حتی پوشاک نیز به صورت اینترنتی قابل انجام است که تا حدود زیادی از وقت و هزینه اضافی جلوگیری می کند. در کنار تمامی این اقدامات در جهت تلاش برای صرفه جویی در زمان، سیستم های نوبت دهی اینترنتی برای پزشکان نیز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۸۹
روزانه مراجعات بسیار زیادی به پزشک انجام می شود که بیمار مجبور است دو یا حتی چندین بار برای گرفتن نوبت به پزشک مراجعه کند. این رفت و آمدهای مکرر هم باعث هدر رفتن زمان می شود و هم اینکه هزینه زیادی را برای بیمار در پی دارد. برای حل این مشکل، انواع سیستم های پاسخگویی و نوبت دهی آنلاین طراحی شده است که بیمار می تواند در کمترین زمان ممکن نوبت خود را رزرو کند. در ادامه انواع فرآیندهای رزرو نوبت آنلاین متخصص را بررسی خواهیم کرد.

با استفاده از چه فرآیندهایی می توان اقدام به رزرو نوبت از متخصص مربوطه نمود؟
 
به صورت تلفنی در کمتر از 5 دقیقه نوبت پزشک خود را رزرو کنید!

حوزه بهداشت و درمان یکی از بهترین و موثرترین حوزه ها برای ورود تکنولوژی و روش های نوین فناوری است که به کمک آن می توان شاهد مزایای قابل توجه ای در مطب های پزشکی بود. به عنوان مثال از محبوب ترین این موارد می توان به افزایش و بهبود کیفیت، افزایش امنیت و سلامت بیمار و مراقب، کاهش خطاهای علم پزشکی، مدیریت نمودن بیمارها، جذب بیمار بیشتر، افزایش رضایت مندی بیمار، افزایش شهرت و میزان شناخت در جامعه پزشکی اشاره نمود.

ساده ترین روش برای رزرو نوبت از پزشک متخصص استفاده از فرآیند نوبت گیری تلفنی است. معمولا هر پزشک متخصص برای سهولت در امر نوبت دهی به بیماران، از یک خط تلفن گویا پشتیبانی می کند. براین اساس بیمار با شماره گیری تلفن گویا به سیستم مخابراتی پزشک خود متصل می شود و سپس با تکمیل مراحل نوبت گیری به راحتی می تواند یک نوبت را برای خود رزرو کنید.

در رزرو نوبت اینترنتی پزشک متخصص از طریق فرآیند تلفنی، این امکان فراهم شده است که اگر به هر دلیلی نتوانستید در نوبت خود مراجعه کنید، بتوانید نوبت خود را لغو و یا با زمان دیگری جابجا کنید. مراحل انجام این روش از نوبت گیری اینترنتی با استفاده از کد پیگیری انجام شده و با همین کد نیز نوبت شما قابل پیگیری خواهد بود.
 
مزایای نوبت دهی تلفنی

در دسترس بودن تلفن برای اکثر افراد جامعه
 
سهولت در انجام کارهای نوبت گیری
 
امکان نوبت دهی در تمام ساعات شبانه روز
 
عدم محدودیت زمانی و مکانی
 
امکان حذف نوبت
 
قابلیت تغییر زمان نوبت تعیین شده
 
امکان پرداخت هزینه رزرو نوبت از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی
 
روند انجام فرآیند نوبت دهی اینترنتی

دسترسی به اینترنت یکی از امکاناتی است که امروزه بسیاری از افراد به صورت روزانه از آن استفاده می کنند و علاوه بر بحث پر کردن اوقات فراغت، برای انجام خرید و یا نوبت دهی های پزشکان نیز به کار رفته می شود. یکی از فرآیندهای رزرو نوبت متخصصین استفاده از روش نوبت دهی اینترنتی است.

در این روش با مراجعه به سایت های مربوط به نوبت دهی پزشکان مانند سایت پذیرش 24، لیستی از تمامی پزشکان طرف قرارداد با سامانه در اختیار شما قرار داده خواهد شد که شما می توانید با یک سرچ ساده به سرعت پزشک مد نظرتان را پیدا کنید. با انتخاب پزشک، چندین مرحله برای شما نمایش داده می شود که با تکمیل هرکدام از آن ها به مرحله بعد سوق داده می شوید. با تکمیل مراحل موجود در سایت و وارد کردن نشانی خود، فرآیند انجام نوبت دهی تکمیل خواهد شد.
 
مزایای فرآیند نوبت دهی اینترنتی

سهولت در استفاده و تکمیل مراحل
 
قابلیت گرفتن نوبت در هر زمان از شبانه روز
 
عدم محدودیت مکانی برای رزرو نوبت
 
امکان اتصال به سیستم های بانکی برای پرداخت هزینه
 
امکان جابجایی یا حذف نوبت
 
عدم نیاز به مراجعه حضوری برای گرفتن نوبت پزشک
 
انجام فرآیند نوبت دهی متخصصین از طریق اپلیکیشن

چندین اپلیکیشن ایرانی مختلف در این باره برای سهولت در روند نوبت گیری بیماران طراحی شده است که هم در جهت کاهش هزینه های رفت و آمد بیمار موثر است و هم موجب سهولت در کار کارکنان مرکز درمانی مربوطه می شود. با نصب این برنامه ها برای گوشی می توانید در کمترین زمان ممکن پزشک متخصص خود را پیدا کرده و در زمان های خالی آن برای خود نوبت رزرو کنید.

این اپلیکیشن ها بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل نصب هستند و به این ترتیب همه افراد به راحتی می توانند آن را نصب و نوبت پزشک مربوطه را رزرو کنند. یکی از این برنامه ها اپلیکیشن پذیرش 24 است که کار کردن با آن بسیار راحت و به صرفه خواهد بود.

با مزایای استفاده از اپلیکیشن های نوبت دهی آشنا شوید!

تمامی نوبت های رزرو شده در اپلیکیشن دارای یکپارچگی خواهند بود. امکان ایجاد خطا بسیار پایین است. محدودیت زمانی و مکانی برای اخذ نوبت وجود ندارد. امکان اتصال به درگاه های بانکی در این اپلیکیشن ها فراهم شده است. هیچ محدودیتی در زمان و مکان استفاده از برنامه ها وجود ندارد. در صورت پشیمانی از رزرو نوبت به هر دلیلی، می توانید در سریع ترین زمان ممکن نوبت خود را لغو کنید. امکان در دسترس بودن تمام تایم های زمانی خالی از نوبت پزشک، برای شما فراهم شده که بنابر شرایط خود می توانید زمان مراجعه را انتخاب و ثبت نمایید.
 
با استفاده از چه فرآیندهایی می توان اقدام به رزرو نوبت از متخصص مربوطه نمود؟
انجام فرآیندهای نوبت دهی پزشکان متخصص از طریق ربات های تلگرامی

از دیگر روش های جالب انجام نوبت دهی آنلاین، استفاده از ربات های تلگرامی است. برای این انجام این فرآیند ربات های تلگرامی طراحی شده اند که علاوه بر امکان انجام نوبت دهی آنلاین، قابلیت پرداخت هزینه نوبت را نیز فراهم کرده است.
گاهی ممکن است به دلیل شرایط کاری و یا هر دلیل دیگری نتوانید در زمان تعیین شده به پزشک مورد نظر مراجعه کنید، در این صورت می توانید یک بار دیگر به ربات تلگرامی رزرو نوبت مراجعه و نسبت به حذف درخواست خود اقدام کنید. حتی می توانید نوبت خود را به زمان دیگری موکول کنید.
 
از طریق کدهای ussd اقدام به انجام فرآیند نوبت دهی نمایید!

استفاده از کدهای ussd از دیگر روش های انجام فرآیند نوبت دهی پزشکان است که به یکی از قسمت های ارزش افزوده در محاسبات هزینه ای خط های مخابراتی تبدیل شده است. در این فرآیند شما می توانید به صورت کاملا رایگان این سرویس را به شبکه های GSM متصل نمایید و روند نوبت دهی پزشک متخصص را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها