طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر قیمت‌ سکه و طلای داخلی علیرغم تعطیلی بازار، قیمت‌ها بطور کلی کاهش چشمگیری داشته است؛ بگونه‌ای که هر قطعه سکه بیش از ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد اما آنچه که بسیار به چشم می‌آمد، کاهش عرضه سکه در بازار معاملات بوده که سبب افزایش ۱۸۰ هزار تومانی حباب هر قطعه شده و مجدد حباب سکه را که تا ۱۶۰ هزار تومان هم کاهش یافته بود به محدوده ۴۰۰ هزار تومان کشانده است.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی‌آرای در گفتگو با ایسنا در رابطه با مسیر قیمتی سکه و طلا در یک هفته اخیر با وجود تعطیلی واحدهای رسمی معاملات و اصناف، اظهار کرد: قیمت‌ها تا روز چهارشنبه روند نزولی خوبی داشت و قیمت‌ها به شکل باورنکردنی در حال کاهش بود و به کمترین میزان قیمتی خود در ۹ ماه گذشته رسید؛ اما از اوایل صبح روز گذشته (پنجشنبه)، نرخ ارز با افزایش همراه شد و سبب شد که قیمت سکه و طلا از ظهر به بعد با کمی افزایش روبرو شود.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: البته مجدد عصر روز گذشته با شکل‌گیری معاملات در اصطلاح «تلفنی»، مجدد قیمت‌ها کاهشی شد. در مجموع اما بررسی روند قیمت‌ها از ابتدای هفته تا روز پنجشنبه نشان از کاهش چشمگیر قیمت‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که طی یک هفته اخیر بسیار به چشم می‌آمد این بود که علیرغم کاهش تقاضا و دادوستدها (به سبب تعطیلی بازارهای رسمی)، کاهش عرضه سکه در بازار معاملات، سبب شد که حباب سکه طرح جدید در روزهای پایانی هفته افزایشی شود و تقریبا ۱۸۰ هزار تومان افزایش حباب برای هر قطعه، ایجاد شود.

روز شنبه همه‌ چیز مشخص خواهد شد

این مقام صنفی با بیان اینکه احتمالا از فردا (شنبه) که بازارهای رسمی و اصناف بازگشایی خواهند شد، نرخ ارزو همچنین قیمت سکه و طلا واقعی خواهد شد و مسیر خود را مشخص خواهند کرد، اظهار کرد: بسیاری از فعالان بازار معتقدند که کاهش نقدینگی در بازار، پارامترهای اقتصادی و صحبت‌هایی که در وین در جریان است، مدیریت بانک مرکزی در خصوص کنترل نرخ ارز و... سبب کاهش قیمت سکه و طلا شده است و اظهارنظرهای متفاوتی وجود داشت اما به نظر بنده، فردا که بازارها بازگشایی خواهند شد، مشخص خواهد کرد که قیمت‌ها به چه سمت‌ و سویی حرکت خواهد و تا چه میزان می‌تواند واقعی و شفاف باشد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت‌ های ثبت شده برای قطعات سکه و طلا و تغییرات آن‌ها نسبت به ابتدای هفته، گفت: قیمت سکه تمام بهار طرح جدید با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده‌اند.

وی افزود: نیم سکه و ربع سکه نیز در پایان هفته به ترتیب پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان و سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند که نیم سکه ۳۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ارزان‌تر شده است. سکه‌های یک گرمی نیز در طول یک هفته اخیر ۱۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

هر گرم طلا به زیر یک میلیون تومان رسید

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه روز گذشته اونس جهانی طلا با افزایش هفتگی بطور متوسط ۲۴ دلار، به ۱۷۹۵ دلار رسید، اعلام کرد: هر مثقال طلای ۱۷ عیار با کاهش ۲۶۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به سه میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۹۱۴ هزار تومان رسیده که عیار بطور متوسط کاهش ۶۰ هزار تومانی را نسبت به ابتدای هفته داشته است. این در حالی است که دلار آمریکا که شاخص قیمت‌هاست، روز گذشته با ۲۱۵۰ تومان کاهش هفتگی برای هر دلار به ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

کشتی‌آرای در پایان تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، علیرغم کاهش تقاضا و کاهش معاملات، اما حباب سکه با افزایش ۱۸۰ هزار تومانی بر روی هر قطعه به حدود ۴۰۰ هزار تومان رسیده و این در حالی است که در هفته پیش از آن حباب سکه به حدود ۱۶۰ هزار تومان رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها