معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری خبر داد

مبادله دو تن از محکومان ایران و تاجیکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ ایرانی در این کشور، در زندان یا بازداشت موقت بسر می برند، از عفو ۴۶ نفر از این تعداد به مناسبت عید سعید فطر از سوی سلطان این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۲۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، علی نجفی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۶۶ نفر از زندانیان ایرانی، مشمول عفو واقع شدند.

این دیپلمات ایرانی خاطر نشان ساخت: جرم بیشتر زندانیان ایرانی، قاچاق مواد مخدر و ورود غیرقانونی می باشد که این جرائم در عمان، مجازات سنگین از قبیل حبس طولانی مدت و اخراج از کشور دارد.

سفیر کشورمان ضمن تشکر از رأفت و مرحمت سلطان عمان، اظهار کرد : اخیرا از مسئولان ذیربط این کشور درخواست کردیم که در صورت امکان، زندانیانی که شاکی خصوصی ندارند، آزاد شوند و امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری وضعیت ایرانیان مقیم در عمان، بصورت جدی در دستور کار سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در این راستا در ماههای آغازین مسئولیتم در سفارت جمهوری اسلامی ایران، از زندان مرکزی عمان موسوم به زندان «سمائل» بازدید و با زندانیان ایرانی دیدار و گفتگو نمودم و از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفتم.

نجفی ضمن تاکید بر ضرورت تمهید چارچوب های حقوقی لازم جهت ارائه تسهیلات کنسولی به اتباع دو کشور، اشاره کرد که متاسفانه تاکنون اسناد پایه کنسولی از قبیل موافقتنامه های معاضدت قضایی، استرداد مجرمین و انتقال محکومین میان دوکشور به امضا نرسیده است و هم اکنون نهایی کردن و امضای این اسناد، بصورت جدی در دستور کار پیگیری سفارت قرار دارد.

سفیر ایران در عمان، ضرورت تشدید ساز و کارهای پیشگیرانه از سوی ارگان های ذیربط مرزی کشورمان برای جلوگیری از ارتکاب جرائم فوق الذکر توسط معدودی از افراد خاطی را مورد تاکید قرار داد و هشدار داد که ارتکاب این جرائم، مجازات سنگین و سختی را در عمان در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها