اولتیماتوم شهردار شهرکرد به عدم پرداخت حقوق معوقه پاکبانان زحمتکش

معوقات پاکبانان تا هفته آینده پرداخت نشود خلع ید صورت خواهد گرفت

شهردار شهرکرد گفت: شرکت خدمات شهری موظف است ظرف مدت هفته آینده معوقات پاکبانان را پرداخت کند در غیراین‌صورت شرکت خلع ید می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۴۲۱۵

به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری،بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه رسیدگی به معوقات پاکبانان شهرداری اظهارداشت: شرکت خدمات شهری به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده است و نارضایتی‌هایی را برای پاکبانان ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت ادعا دارد که این مبلغ علی‌الحساب بوده و مابقی حقوق پرداخت خواهد شد اما باید شهرداری سریعا تدبیری بیاندیشد تا معوقات این قشر زحمتکش پرداخت شود.

شرکت به تعهدات خود عمل نکند قطعا خلع ید خواهد شد

شهردار شهرکرد بیان کرد: در صورتی که شرکت طرف قرارداد ظرف هفته آینده معوقات پاکبانان را پرداخت نکند یا خاتمه پیمان و یا خلع ید شرکت را پیگیری خواهیم کرد و آنگاه شرایط بسیار سختی برای شرکت ایجاد خواهد شد.

عدم پرداخت حقوق پاکبانان موجب بی اعتمادی و انتقاد خواهد شد

عبدالغنی خاطرنشان کرد: عدم پرداخت حقوقات پاکبانان توسط شرکت سبب ایجاد بی‌اعتمادی و انتقاد و هجمه به مجموعه مدیریت شهری می شود، در صورتی که شهرداری حقوقات را به شرکت پرداخت کرده اما شرکت در امر پرداختی‌ها کوتاهی کرده است.

حیدر علیپور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: شهرداری شهرکرد باید با دقت بیشتر و کار کارشناسی شرکت آتی را انتخاب کند و شرکتی انتخاب شود که از شرکت قبلی توانمندتر باشد چراکه شهرداری شهرکرد الگویی برای سایر شهرداری‌های استان است.

پاکبانان از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند

وی افزود: پاکبانان از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند و افرادی هستند که تنها با این حقوق امورات زندگیشان می‌گذرد بنابراین با این شرکت‌ها که تعهدات خود را انجام نمی‌دهند باید برخورد تا درس عبرتی برای سایرین شود.

محمدرضا محمدیان سرپرست معاونت خدمات شهری در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: شرکت فعلی خدمات شهری از دی‌ماه سال گذشته شروع به کارکرده و تا تیرماه امسال قرارداد دارد اما عدم پرداخت حقوقات پاکبانان سبب شده مشکلاتی برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد شود.

وی گفت: شرکت درخواست داشته حدود 25 درصد حجم کار کاهش پیدا کند اما تاکنون با این درخواست توافقی نشده و شرکت موظف است حقوقات را کامل پرداخت کند.

محمدیان تصریح کرد: باتوجه به اینکه در سال جاری 39 درصد به حقوق کارگران افزوده شده است بنابراین شرکت باید این افزایش حقوق را هم برای پاکبانان در نظر بگیرد.

اسماعیل زماندوست سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه گفت: تاکنون حدود 5 میلیارد و  130 میلیون تومان به شرکت جهت حقوقات پاکبانان پرداخت شده و برای دوماه دیگر ۳.۵ میلیارد تومان شرکت باید به کارگران پرداخت کند.

وی افزود: اگر معوقات پرداخت نشود شهرداری می‌تواند طبق آئین‌نامه تضمینات از شرکت گرفته شود و عواقب آن متوجه شرکت خواهد بود و کاهش ۲۵ درصدی حجم کار در حال حاضر توجیه قانونی ندارد.

زماندوست بیان کرد: تاکنون 2 اخطاریه به شرکت برای عدم پرداخت معوقات ارائه شده و در صورت عدم پرداخت مجددا اخطاریه سوم صادر و تصمیمات قانونی اخذ می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها