بازخوانی سرگذشت افرادی كه با پول گدایی میلیونر و میلیاردر شدند

گداهای نجومی

لباس كهنه و پاره، قیافه‌ای ژولیده و ننه من غریبم‌بازی، نقطه مشترك آنها برای فریب مخاطبان‌شان است، افرادی كه بدون اطلاع از حساب بانكی این گدایان، دلشان برای وضعیت آنها می‌سوزد و به آنها پول می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۱۴۲۱۳
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، دستگیری‌شان توسط پلیس یا بهزیستی یا مرگ‌شان راز حساب‌های بانكی‌شان را فاش می‌كند. در آخرین ماجرا كه جنجالی شد، بعد از قتل گدایی در شرق تهران، مشخص شد او میلیاردر بوده و در یكی از حساب‌های بانكی‌اش 220 میلیون تومان سپرده داشته است. فیش‌های بانكی پیدا‌شده از خانه‌اش نشان می‌داد، گردش مالی میلیاردی داشته و قاتل یا قاتلان برای سرقت پول‌هایی كه او در خانه نگه می‌داشته، نقشه قتلش را اجرا كرده بودند. با این پرونده سراغ گداهای میلیونری رفتیم كه افشای رازشان خبرساز شده است.
 
كت جادویی
 
گداهای نجومی
 
سال ۹۴ وقتی دستگیر شد، تیتر یك رسانه‌ها شد. همه جا حرف از گدای میلیونر بوشهری بود. اسماعیل 54 ساله كه هیچ‌وقت فكر نمی‌كرد دستگیر شود، در برابر دستگیری‌اش مقاومت می‌كرد، اما وقتی ماموران شهرداری بوشهر او را با همكاری پلیس دستگیر كردند، راز او فاش شد.
 
بعد از دستگیری، ماموران شهرداری او را پس از ماه‌ها به حمام بردند و با مصرف دو بطری شامپو، موفق شدند او را تمیز كنند. سپس چهار كت و كاپشن تن این گدا بررسی شد و مشخص شد اسماعیل پول‌هایش را داخل درز این لباس‌ها جاسازی می‌كرد. از لباس‌های گدای ژولیده ۹ كیلو و ۳۰۰ گرم پول كهنه كه به علت خیس شدن قابل جداسازی و شمارش نبود، پیدا شد.
 
اسماعیل در مورد گدایی در بوشهر گفت: «مردم شهر خیلی خوب به گداها كمك می‌كنند، ۱۳ سال قبل از یكی از شهرهای اطراف به بوشهر آمدم و گدایی را شروع كردم. من فقط یك برادر دارم كه پول‌هایم را به او می‌دادم. او برایم در بانك حساب باز كرده بود و پول‌های گدایی را به حسابم می‌ریخت. »
 
با اعترافات اسماعیل حساب‌های بانكی او بررسی و مشخص شد این گدا در بوشهر حساب بانكی با ۲۵ میلیون تومان پول دارد. همچنین موجودی حسابی كه برادرش در یكی از شهرها برایش باز كرده بود، ۳۰ میلیون تومان بود.
 
تهدیدهای گدای میلیاردر
 
گداهای نجومی
مهرماه سال گذشته ماموران شهرداری قزوین به یك گدا در چهارراه‌های این شهر مشكوك شدند و او را دستگیر كردند. اما مرد ۴۵ ساله با تهدید نیروهای شهرداری ادعا كرد سال‌ها در تهران گدایی كرده و هیچ‌كس كاری با او نداشته است. با حكم قضایی ماموران وارد خانه این گدا شدند، اما رفتارهای خانواده او مشكوك بود.
 
ماموران از خانواده این گدا چند كلید گاوصندوق پیدا كردند و در بازرسی از دو گاوصندوق یك چك یك میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی و ۸۰۰ هزار تومان پول نقد كشف كردند. همچنین از خانه او ۴۰۰ كیلوگرم برنج، ده‌ها كیلوگرم حبوبات و ده‌ها روغن جامد و مایع پیدا كردند. این فرد كه رازش را فاش‌شده می‌دانست، تهدید کرد   ماموران شهرداری را می‌كشد و دیه آنها را كنار گذاشته است.» گدای میلیاردر با كشف پول، چك و اقلامی كه از مردم گرفته بود، به دستگاه قضایی معرفی شد.
 
میلیونر شدن با ۴ روز گدایی در كیش
 
چندی قبل پلیس كیش از ورود یك گدا به این جزیره باخبر شد، با بررسی پلیس پیرمرد گدا كه لباس كهنه به تن داشت دستگیر شد. بررسی‌های پلیس نشان داد این مرد چهار روز قبل از دستگیری، وارد كیش شده و اقدام به گدایی می‌كند. پیرمرد شیاد در بازجویی‌ها مدعی شد: «برای گدایی به كیش آمدم و با پوشیدن لباس كهنه ادعا می‌كردم بیماری سرطان دارم و می‌خواهم برای شفا گرفتن به عراق بروم، اما پولی ندارم. در این مدت مسافران در جلوی پاساژها و هتل‌ها به من كمك می‌كردند.»
 
با بررسی‌های پلیس مشخص شد كه این مرد هیچ بیماری‌ای ندارد و سالم است. او در هنگام دستگیری یك میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پول همراه داشت. با بررسی بیشتر از محل استراحت این پیرمرد چندین میلیون تومان پول كشف شد كه تنها در چهار روز به دست آورده بود.
 
از عطرفروشی تا گدایی
 
مرد ۶۴ ساله چند سالی به صورت دوره‌گردی عطر فروشی می‌كرد، اما وقتی دید زندگی‌اش نمی‌چرخد، رو به گدایی آورد. این مرد وقتی دید درآمد گدایی بیش از دوره‌گردی است، تمام‌وقت به گدایی پرداخت و روزی ۱۱ ساعت در سطح شهر بوكان گدایی می‌كرد.
 
شهرداری بوكان كه متوجه فعالیت این متكدی در سطح شهر شد، با هماهنگی پلیس، پیرمرد را هنگام گدایی دستگیر كردند. از این گدا ۱۱ میلیون تومان پول نقد كشف شد. ماموران كه متوجه شده بودند یک گدای میلیونر را دستگیر کرده‌اند، با تحقیق از او متوجه شدند پیرمرد دو حساب بانکی در شهر دارد، با بررسی حساب‌ها مشخص شد در یكی از حساب‌ها ۱۲۰ میلیون تومان و در حساب دیگر ۳۵ میلیون تومان پول است.
 
با دستور قضایی تمامی این پول‌ها برای ساخت ساختمان اورژانس اجتماعی بهزیستی مصادره شد و پیرمرد گدا تمام پول‌هایش را یك‌شبه از دست داد.

منبع: تپش/ ضمیمه روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها