روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد هیأتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی روزهای آینده به ایران سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۴۱۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار یک روزنامه آمریکایی که اخبار مربوط به ایران را پوشش می‌دهد از سفر هیأتی از مقام‌های ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران طی روزهای آینده خبر داد.

خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال درحساب کاربری خود در توییتر نوشته تیمی ارشد از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تکمیل بررسی‌ها در خصوص مواد هسته‌ ای موجود در ایران طی روزهای آینده به تهران بازخواهد گشت.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند ماه پیش به تفاهمی برای حل و فصل موقت پاره‌ای از اختلافات دست پیدا کردند.

طبق آنچه رسانه‌ها اواخر اسفندماه گذشته اعلام کردند در ضمیمه فنی تفاهم مشترک ایران و آژانس اتمی تصریح شده ایران تا سه ماه اجازه خواهد داد دوربین‌های نصب شده در ۸ تاسیسات یا ساختمان به منظور ضبط داده‌ها به کار خود ادامه دهند و همچنین در این مدت سوابق کامل برخی فعالیت‌ها مانند کیک زرد، آب سنگین و ماشین‌ها را حفظ خواهد کرد.

داده‌ها و سوابق مزبور در این دوره سه ماهه در صورتی و زمانی به آژانس ارائه می‌شود که ایران تصمیم بگیرد اجرای تعهدات مرتبط هسته ای خود تحت برجام را در همین دوره از سربگیرد که طبیعتا بعد از رفع کامل تحریم‌هاست. در غیر این صورت، تمامی این اطلاعات در پایان ماه سوم حذف و پاک خواهند شد.

ایران در این دوره سه ماهه، بروزرسانی اظهارنامه‌های پروتکل الحاقی را ارائه نخواهد کرد، مگر زمانی که تصمیم بگیرد اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام را در همین دوره از سربگیرد که طبیعتا بعد از رفع کامل تحریم هاست.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین روز ۱۵ اسفندماه گفته بود آژانس حدود ۲ ماه است که نتایج تجزیه و تحلیل و سوالات مرتبط را درباره ۲ مکان به ایران ارائه کرده و این تحلیل‌ها در حال بررسی توسط ایران با هدف ارائه پاسخ‌های لازم به این نهاد است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها