فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران:

واکسیناسیون در گام پنجم طرح شهید سلیمانی مورد اهمیت قرار می گیرد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران:

ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی قوی‌تر از ویروس هندی است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران درباره آمار‌ ویروس‌های جهش یافته آفریقای جنوبی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۳۱۳۸۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ما در تهران در روز‌های آینده آمار‌های سینوسی خواهیم داشت. در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ نفر مبتلا شده اند، ولی در روز قبل آن، این آمار هزار و ۲۰۰ نفر بود. بعد از خیز چهارم آرام آرام خوشه‌ها در حال فعال و غیر فعال شدن هستند و ممکن است که یک خوشه خاموش شود و در روز بعد خوشه دیگر فعال شود و آمار‌ها بالاتر رود.

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته در لحظه خود را نشان نمی‌دهد و ممکن است ۱۰ تا ۱۵ روز بعد خود را نمایش دهد. ویروس آفریقای جنوبی به مراتب قوی‌تر و با سرایت بیشتر از ویروس هندی است.

وی افزود: چهارچوب اصلی طرح شهید سلیمانی با قوت در استان ادامه پیدا خواهد کرد.

زالی گفت:براساس آمار‌ها تعدا بیماران فعلی ما ۷ هزار و ۳۲۴ بیمار است که از این تعداد ۲ هزارو ۹۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. تعداد مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶۰ بیمار است که ۲۵ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

وی افزود: با تلاش ستودنی تیم درمان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴۰ بیمار ترخیص شده اند. تعداد مراجعین سرپایی به ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر نزدیک شده است، اگر چه نسبت به هفته قبل کاهش داشتیم، اما به طور مشخص کاهش صورت نگرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران تصریح کرد: پیک چهارم کرونا روبه افول است اما باید در جریان باشیم که ویروس های جهش یافته جدیدی در انتظار هستند و ممکن است که دوباره شاهد خیزهای جدید باشیم. متاسفانه ما هرچقدر با ویروس های جدید درگیر می شویم، نکته آن ها سرایت پذیری بالایی است که دارند.

زالی اظهار کرد:کماکان استفاده از ماسک و شست و شوی دست ها هنوز بهترین راه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و کرونای جهش یافته است. درخواست ما واکسن بیشتر، تزریق سریعتر و مداوم است.

وی افزود: بیشترین تعداد افراد در خطر و دارای شرایط خاص در تهران حضور دارند. برای کاهش مرگ و میر قبل از خیزهای جدید واکسیناسیون باید به سرعت انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها