رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز

نخستین سلول‌های مغز استخوان غیر خویشاوندی در تبریز اهدا شد

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز از اهدای اولین سلول‌های مغز استخوان غیر خویشاوندی توسط یک جوان ۳۷ ساله در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۳۸۲۰
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،دکتر مسعود فقیه دینوری  گفت: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه بوده و حدود ۱۳ سال قبل در سامانه ویژه اهدا مغز استخوان، موسوم به «اچ.ال.آ»، ثبت نام و اعلام آمادگی کرده بود که با توجه به همخوانی سلول‌های بنیادین او و فرد گیرنده، در نهایت طی روزهای اخیر موفق به اهدای مغز استخوان شد.

وی افزود: مغز استخوان اهدا شده پس از انجام مراحل اولیه نگهداری جهت پیوند به تهران ارسال شد.
وی ادامه داد: گیرنده این مغز استخوان اهدا شده، یک جوان ۱۹ ساله اهل تهران است. 

دینوری ضمن تشکر از عمل انسان دوستانه این شهروند مراغه ای گفت: اهدای عضو، اهدای زندگی است و عملی زیباتر و بالاتر از جان بخشی دوباره به همنوع وجود ندارد.

وی  با بیان اینکه برخی از افراد در بحث اهدای عضو سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند، گفت: این هموطن اهل مراغه به خاطر انجام مراحل اولیه اهدا و لزوم انجام آزمایشات متعدد، از طرف کارفرمایش از کار اخراج شده است.  

وی حال عمومی اهدا کننده را مطلوب گزارش کرد و ادامه داد: حال عمومی شهروند اهدا کننده مغز استخوان مساعد بوده و پس از کنترل توسط اساتید مجرب ترخیص و به زندگی عادی برگشته است.

وی در خاتمه از همکاری رسانه‌ها و جراید در ترویج فرهنگ اهدا عضو قدردانی کرد و گفت: در سال‌های اخیر رسانه‌ها و جراید در جهت فرهنگ سازی اهدای عضو همواره در کنار نظام درمان بوده‌اند که امیدواریم ارتباط مستمر و سازنده با رسانه‌ها بتواند در گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اهدا عضو مفید باشد.

مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز، بزرگ ترین مرکز پیوند اعضا و نیز مرکز پیوند مغز استخوان شمالغرب کشور را دارا بوده و از آغاز بحران کرونا ویروس (کوید ۱۹) به عنوان مرکز اصلی مراقبت از بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی به مردم خدمات می دهد. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها