معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای سامان دهی فعالیت های تبلیغاتی در فضای مجازی فعالان این عرصه باید شناسه "شامد" از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ نمایند.
کد خبر: ۱۳۱۳۷۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،محمدحسین رحیمی‌زاده با اشاره  به اهمیت رعایت قانون در جامعه اظهارداشت: اخذ شناسه شامد موجب حمایت قانونی از فعالان مجازی می شود و آنان را از امتیازات برخوردار می کند و نامزدهای انتخابات باید نشانی صفحه و کانال‌هایی که برای تبلیغات در فضای مجازی از ظرفیت آنها استفاده می کنند را به ستاد اعلام کنند.

وی با بیان اینکه افراد باید جهت ساماندهی فعالیت ها در فضای مجازی مبادرت به اخذ شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال(شامد) از وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی نمایند، افزود: دامه داد: در این خصوص با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جلسات توجیهی و آموزشی در خصوص باید و نبایدها تبلیغات و رقابت در انتخابات برای مدیران کانال‌ها و گروه‌ها برگزار می‌شود.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: اشخاصی که در فضای مجازی مایل به فعالیت و تبلیغات هستند جهت استفاده صحیح از فضای مجازی، کد شناسایی الکترونیکی را از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

معاون دادگستری یزد یادآور شد: جرایم و تخلفات مربوط به فضای مجازی مثل تبلیغات زود هنگام به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات اعلام می‌شود و در مرحله اول پیشگیری و تذکر و در مرحله بعد اقدام لازم قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طراحی و اختصاص مکان‌هایی برای تبلیغات نامزدهای انتخابات از سوی شهرداری‌ها پیش‌بینی می‌شود، گفت: همکاری مردم و نامزدها و فعالیت در چارچوب مقررات موجب برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند می‌شود و همه باید پایبند به وظایف خود باشند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها