روحانی در دیدار جمعی از معلمان تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به زبان ملی و رسمی از سوی معلمان در مدارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: در کنار مدافعان سلامت کشور، این معلمان بودند که به عنوان «مدافعان تربیت» در خط مقدم مبارزه با جهل بودند و لحظه‌ای از انجام وظیفه کوتاهی نکردند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: در کنار مدافعان سلامت کشور، این معلمان بودند که به عنوان «مدافعان تربیت» در خط مقدم مبارزه با جهل بودند و لحظه‌ای از انجام وظیفه کوتاهی نکردند.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۵۵
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ حسن مظفری ضمن تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه والای معلمان در جامعه، افزود: جامعه متعالی جامعه‌ای است که فرهنگ در راس مناسبات اجتماعی بوده و نشان فرهیختگی هر جامعه‌ای، جایگاه معلم در آن جامعه است.

وی نقش معلمان در ایام کرونایی را سازنده و اثرگذار خواند و تصریح کرد: در کنار مدافعان سلامت کشور، این معلمان بودند که به عنوان «مدافعان تربیت» در خط مقدم مبارزه با جهل بودند و لحظه‌ای از انجام وظیفه کوتاهی نکردند و جان باختن ده‌ها تن از معلمان در کشور به خاطر کرونا، گویای این واقعیت است.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن روز معلم، ادامه داد: از نظر ما همه روزهایی که جامعه ما از وجود بی‌بدیل معلمان در صحنه‌های مختلف اجتماعی بهره می‌برد، روز معلم است و این شأنی است که مردم به معلمان می‌دهند.

مظفری با اشاره به برنامه‌های پیش روی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در گرامی‌داشت هفته معلم، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی در جامعه، عمده برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته به صورت مجازی برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و گوشه‌ای از زحمات معلمان در برگزاری کلاس‌های مجازی در شبکه شاد را به مخاطبان نشان دهیم.

وی ذات کار معلمی را آغشته به عشق، هنر و مجاهدت خواند و گفت: نمی‌توانیم در کار معلمی و ابعاد مختلف آن تفکیک قائل شویم، زیرا ذات کار معلمی با هنر، محبت و ایثار عجین شده و تعطیل نشدن آموزش طی این مدت موید این واقعیت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته معلم را معرفی معلمان تلاش‌گر، برگزاری مسابقات مختلف دانش‌آموزی و فرهنگی، ویژه برنامه‌های ماه رمضان و تربیت، تهیه و انتشار فیلم و کلیپ از ایثارگری‌های معلمان در صحنه تعلیم و تربیت، ادای احترام به پیشگاه معلمان پیشکسوت و تقدیر از خانواده‌های معلمان قربانی در ایام کرونایی عنوان کرد.

مظفری، هم‌زمانی ماه رمضان و برنامه‌های مجازی در زیست‌بوم کرونا را فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های معلمان دانست که در آن با رعایت همه موازین شرعی، دینی و بهداشتی امر تربیت با قدرت ادامه می‌یابد.
وی جایگاه معلم در توسعه همه‌جانبه کشور را ارزنده توصیف کرد و افزود: توسعه همه جانبه در هر کشوری مرهون تلاش معلمان آن جامعه است و برای نیل به این هدف، باید شان و جایگاه معلمان حفظ و برنامه‌ریزی‌ها در راستای بهبود وضعیت رفاهی آنان گسترش یابد.

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح استان در راستای بهبود مشکلات فرهنگیان استان، یادآور شد: با پیگیری‌های انجام گرفته، مقرر شده طی سه سال تعداد ۶۳ مدرسه در استان احداث شود که بخش عمده آن متعلق به شهرک‌های اقماری زنجان است که با افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود مدرسه مواجه‌اند و نیز پیگیری احداث اقدام ملی مسکن فرهنگیان استان، توزیع ۱۰۰۰ فقره وام ۵۰ میلیون تومانی برای فرهنگیان استان، تشکیل دبیرخانه کشوری فعالیت‌های تابستانی در زنجان، تهیه و توزیع بیش از ۳۵۰۰ دستگاه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان غیرعضو در شبکه شاد، پیگیری مالکیت ساختمان‌های متعلق به آموزش‌وپرورش که بیش از ۳۰ سال در اختیار دیگر نهادها بوده، حضور وزیر آموزش‌وپرورش و چهار معاون وزیر در استان برای بررسی مسائل و مشکلات استان، توسعه امور خدماتی و رفاهی کلینیک و باشگاه فرهنگیان، کلنگ‌زنی ۱۶ باب مدرسه و افتتاح ۳ باب مدرسه با ۶۶ کلاس درس به دست وزیر آموزش‌وپرورش و بازدید دوره‌ای از اکثر مدارس استان، از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته طی این مدت بوده است.

مظفری خاطرنشان کرد: با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، تمهیدات برگزاری امتحانات حضوری و غیرحضوری و نیز بازگشایی مدارس در سال‌جاری اندیشیده شده و همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها