پرونده آتش‌سوزی عمدی در محله مجیدیه که جان چهار نفر را گرفت با مراسم قسامه به سرانجام می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۱۳۴۲۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، شامگاه سوم بهمن سال ۹۳ آتش‌ سوزی مهیبی در ساختمان شش طبقه‌ای در خیابان ابوالحسنی محله مجیدیه تهران رخ داد و باعث مرگ دو مرد جوان، زن میانسال و نوه خردسال او شد.

بررسی‌ های آتش‌نشانی نشان داد، آتش‌ سوزی عمدی بود. سرایدار ساختمان و دو نفر از دوستان مالک ساختمان به‌عنوان افرادی که با مالک این ساختمان اختلاف داشتند، به‌عنوان مظنون شناسایی شدند.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران برای سرایدار و دو مرد که از دوستان مالک ساختمان بودند به اتهام تسبیب در مرگ چهار نفر کیفرخواست صادر و پرونده را به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کرد.

بعد از شش سال از حادثه، محاکمه متهمان به ریاست قاضی زالی آغاز شد. خانواده قربانیان برای متهمان قصاص خواستند اما قضات دادگاه باتوجه به نواقص تحقیقات، پرونده را به دادسرا فرستادند. با رفع ابهامات پرونده دوباره به دادگاه ارسال و محاکمه متهمان در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ادامه پیدا کرد.

یکی از متهمان به نام نیما گفت: شبی که آتش‌سوزی مرگبار رخ داد، در خانه دوستم مهمان بودم. حتی چند شاهد دارم که می‌توانم آنها را به دادگاه معرفی کنم. هیچ نقشی در آتش‌ سوزی ساختمان و مرگ آن چهار نفر نداشتم.

دیگر متهم پرونده نیز منکر نقش داشتن در ماجرای مرگبار این آتش‌ سوزی شد.

سپس جمشید 56ساله که مالک ساختمان بود نیز به‌عنوان مطلع در جایگاه قرار گرفت و گفت: مهندس الکترونیک بوده و چند سال است که در کار احداث ساختمان هستم. در جشن تولد پسر دوستم، در مصرف مواد زیاده‌ روی کرده بودم. به همین دلیل بازداشت شدم و شبی که آتش‌ سوزی رخ داد در بازداشتگاه کلانتری بودم. نمی‌دانم چه کسی ساختمان را به آتش کشیده‌ است. با کسی در ساختمان اختلافی نداشتم که بخواهم چنین کاری بکنم. این دو متهم که در برابر اتهام آتش‌ سوزی و مرگ چهار نفر قرار گرفته‌اند، با هم شریک و از دوستانم بودند. اما با هم به اختلاف خورده و هردو از من کینه داشتند. مجید تهدید به آتش زدن و کشتن من در ساختمانم کرده بود. شب آتش‌سوزی من یکی از متهمان را دیدم که سعی داشت از ساختمان فرار کند. آن دو با هم نقشه آتش‌زدن ساختمان را اجرا کردند و باعث مرگ چهار نفر شدند. با این کار می‌خواستند مرا بکشند تا همه اموال و املاکم را تصاحب کنند.

در ادامه رسیدگی سرایدار ساختمان بی‌گناه شناخته شد و آزاد شد اما وکیلش به خاطر دو سال بازداشت او درخواست غرامت کرد.

بعداز پایان گرفتن جلسه دادگاه قضات، پرونده را از مصادیق لوث تشخیص دادند و از خانواده قربانیان خواستند اگر موافق مراسم قسامه هستند تا سه ماه آینده درخواست خود را به دادگاه اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها