شهردار سمنان از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۳۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین از سمنان، سید محمد ناظم رضوی اظهار کرد: یکی از معضلات بافت‌های فرسوده شهری در شهرهای تاریخی همچون سمنان، واقع شدن آن‌ها پیرامون محل‌های سکونتی و بافت‌های تاریخی است.

وی با تأکید بر اینکه بروز بزه‌های اجتماعی و استقرار معتادین و کارتن خواب‌ها در بافت‌های فرسوده شهری از مشکلاتی است که باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود، افزود: رفع این مشکلات قدری سخت است به این دلیل که تعدادی از این بافت‌ها واجد شرایط میراث فرهنگی بوده و ملاحظات میراث فرهنگی دارند و بافت تاریخی است.

شهردار سمنان خاطر نشان کرد: مشکل ملکیت، ورثه‌ای بودن، نداشتن ثبت سند از سوی مالکان، وجود معارضان ملکی، فوت مالک، دسترسی نداشتن به مالک به دلیل اقامت در خارج از کشور و مواردی از این قبیل از جمله مشکلاتی است که در این بافت‌های فرسوده شهری وجود دارد و کار ساماندهی را پیچیده کرده است.

وی با اشاره به همراهی دستگاه قضائی در شهر سمنان گفت: وجود معضلات و خلأهای قانونی و نبود قانون‌های پشتیبان، موجب کندی کار در اجرای برخی اقدامات می‌شود، اما در عین حال شهرداری سمنان با وجود تمامی این تنگناها همواره سعی داشته است تا با توجه به ظرفیت‌های موجود در راستای احیا و بازآفرینی شهری و بهبود وضعیت موجود اقدام کند.

ناظم رضوی افزود: همگرایی بین دستگاهی و همراهی دستگاه‌های دولتی و قضائی، بسیج محلات، پایگاه‌های بسیج، معتمدان محلی، محله‌های اسلامی و … حلقه‌های زنجیره‌ای شده‌اند تا پلاک به پلاک، خانه به خانه و خیابان به خیابان بافت‌های فرسوده شهر سمنان نسخه‌ای جداگانه برای رفع مسائل خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: شناسایی یکایک پلاک‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، اعتبارات بازآفرینی، مرمت و سنگفرش کوچه‌ها و بحث‌های مختلف دیگر از نظر زیرساختی، نگاه به حوزه ایجاد و احداث شبکه آب و فاضلاب در شهر سمنان مورد توجه قرار دارد.

شهردار سمنان با اشاره به لزوم ایجاد امنیت در بافت‌های فرسوده شهری گفت: این موضوع با جدیت دنبال می‌شود تا مالکان و ساکنان بازگردند و قطعات رها شده را دوباره احیا کنند و در شهر سمنان دیگر سکونتگاه‌های غیررسمی نداشته باشیم و مالکان بتوانند در خانه‌های خودشان مستقر شوند.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: ساماندهی معتادان و بزهکاران اجتماعی با هماهنگی‌های انجام شده با اداره بهزیستی شهر سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها