طراحان یک خودرو ادعا می کنند که این اتومبیل  بدون راننده قادر است آلودگی ناشی از وسایل نقلیه دیگر را هنگام رانندگی کاهش داده و هوای پاک را در پی خود بجا بگذارد.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، این اتومبیل «ایرو» نام دارد و از سوی کمپانی هدرویک انگلیس برای حضور در نمایشگاه «خودروهای سبز» چین در سال 2023 طراحی شده است.

این اتومبیل هر چند فضای کوچکی دارد اما داخل آن با سیستمی قابل تبدیل به یک فضای ناهارخوری است و حتی یک تختخواب را هم می توان در آن تعبیه کرد. با توجه به اینکه این اتومبیل هوا را آلوده نمی کند بهترین وسیله نقلیه برای سفر در آینده خواهد بود.

این وسیله نقلیه با نیروی الکتریکی کار خواهد کرد و در حین حرکت در سطح شهر هیچ گونه آلاینده سوخت فسیلی تولید نمی کند. اما این ماشین با جاه طلبی زیست محیطی خود فراتر می رود.

هدرویک تأیید کرد که این اتومبیل مجهز به پیشرفته ترین سیستم فیلتر متصل به زیر اتومبیل است که می تواند ذرات آلوده را تصویه کند. فیلتر مخصوص به این اتومبیل HEPA (ذرات معلق با کارایی بالا) نام دارد که در قسمت پایین خودرو تعبیه شده و ذرات مضر و آلوده اطراف اتومبیل را به دام می اندازد. هوای آلوده ، حامل ذرات مواد شیمیایی مضر تولید شده توسط سایر وسایل نقلیه در جاده ، از زیر اتومبیل ایرو عبور کرده و وارد فیلتر HEPA می شود.

سپس ذرات در اندازه های مختلف در داخل الیاف آن محبوس می شوند و از طریق یک سری تله پیچیده تر از هوای جاری خارج و به هوای تمیز تبدیل می شوند.

در داخل ، ماشین دارای یک فضای داخلی قابل تنظیم است که می تواند به چندین فضای عملیاتی از جمله یک اتاق متحرک یا فضای برای زندگی پیکربندی شود.

صندلی ها از حالت رانندگی می چرخند تا برای فعالیت های اجتماعی مانند ناهار خوری روی میز چهار برگ که جمع می شوند و فضا را به یک سالن تبدیل می کنند ، رو به روی یکدیگر قرار بگیرند.

این صفحه در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داده است که این اتومبیل در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد و البته پیش از آن در نمایشگاه خودروهای سبز چین شرکت می کند.

اتومبیلی که نه راننده دارد، نه هوا را آلوده می کند (تصاویر)

 

اتومبیلی که نه راننده دارد، نه هوا را آلوده می کند (تصاویر)

 

اتومبیلی که نه راننده دارد، نه هوا را آلوده می کند (تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها