رئیس اتاق اصناف ارومیه گفت: تعطیلی اصناف 70 درصد از فعالان این بخش را با مشکل مواجه کرده است و بحث اصناف سودآوری و بازار مطلوب نیست بلکه گلایه‌های اصلی بر سر معیشت و ارتزاق است .
کد خبر: ۱۳۱۲۸۳۵

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان غربی؛ اصغر طاهری‌پور در خصوص مشکلات اصناف در دوران اعمال محدودیت‌های کرونایی گفت: با هر بار موج گیری و گسترش کرونا علی رغم نقش کمرنگ اصناف در شیوع ویروس اما هر بار با بیشترین محدودیت‌ها تاوان کوتاهی بخش‌های دیگر را داده‌اند.

وی افزود: پیش از اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی اصناف نیز از رمان شیوع ویروس حجم مشتریان اصناف در حد بسیار چشمگیری کاهش یافته بود و به عبارتی تعطیلی پی در پی واحدهای صنفی نمی‌تواند هیچ تاثیری در کاهش شیوع ویروس داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف ارومیه  به باز بودن بانک‌ها و چک‌های برگشتی اصناف در دوران تعطیلی مغازه‌ها اشاره کرد و گفت: محدودیت‌ها و تعطیلی اصناف در حالی اجرا شد که مراکزی مانند بانک‌ها، اداره دارایی و ...  به فعالیت خود ادامه می‌دهند و بازاریانی که معمولا هر ساله در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه چک‌های بیشتری به امید فروش زیاد و جبران آن، می‌کشند در بهترین زمان بازار به صورت متوالی تعطیل می‌شوند و در نتیجه چک‌های آن‌ها برگشت می‌خورد.

وی اضافه کرد: تعطیلی اصناف 70 درصد از فعالان این بخش را با مشکل مواجه می‌کند و در حال حاضر موضوع اصناف سودآوری و بازار مطلوب نیست بلکه گلایه‌های اصلی بر سر معیشت و ارتزاق است که ادامه دار شدن وضعیت تعطیلی روزهای خوشی برای اصناف رقم نخواهد زد.

طاهری‌پور از ابطال پروانه کسب یک هزار و 500 واحد صنفی در سال گذشته خبر داد و گفت: در یک سال گذشته بیش از یک هزار و 500 واحد صنفی در این مرکز اقدام به ابطال پروانه کسب خود کرده‌اند و بسیاری از اصناف نیز کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند و این به معنی ضربه به اقتصاد است.

وی ادامه داد: در هر حال اصناف همواره تابع تصمیمات نهادهای سیاست گذار بوده و از ابتدای شروع محدودیت‌های کرونایی علی‌رغم مشکلات اقتصادی، تمام بازاریان و کسبه برای حفظ سلامتی مردم و ریشه کنی این ویروس همکاری شایسته‌ای داشته‌اند و اکنون انتظار می‌رود مسئولان نیز با درک شرایط اصناف تصمیمات درست و موثری را بگیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها