معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خبر داد:

کسب رتبه شاخص و برتر توسط مدیریت امور شهری و شهرداری های استان سمنان

استاندار سمنان گفت: ۹۷ درصد از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان از سوی هیأت‌های اجرایی انتخابات تأیید صلاحیت شدند.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۹۹

به گزارش جام آنلاین از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد:  ۹۷ درصد از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان از سوی هیأت‌های اجرایی انتخابات تأیید صلاحیت شدند.

وی گفت: میدان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها منصفانه در اختیار جریان‌های سیاسی قرار گیرد.

استاندار سمنان افزود: زمانی رقابت در انتخابات معنا پیدا می‌کند که بسترها فراهم شود تا تمام اندیشه‌ها و نگاه‌های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند و مردم در انتخابات باید تفکرات مختلف را لمس کنند.

آشناگر با بیان اینکه جریان اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و اعتدال جریان اصیلی هستند که فعال‌سازی این جریانات مشارکت در انتخابات را افزایش می‌دهد، گفت: میدان انتخابات را منصفانه در اختیار جریان‌های سیاسی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های مهم مشارکت در انتخابات به رسمیت شناختن رقابت است و تمام متولیان و ناظرین انتخاب به تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و تصمیم‌گیری سرنوشت خود بپردازند.

تحمیل اراده‌ها در برگزاری انتخابات خیانت به مردم است

استاندار سمنان گفت: تحمیل اراده‌ها در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خیانت به مردم است.

آشناگر افزود: در برگزاری فرآیند انتخابات حق تحمیل اراده بر سرنوشت مردم را نداریم و هرکس این کار را کند، خطا کرده است.

وی با بیان اینکه مردم با صندوق رأی قهر نکنند، گفت: محل اخذ رأی مکانی برای اصلاح امور و رأی به نامزدها برای توسعه روزافزون کشور و گره‌گشایی از مشکلات است.

استاندار سمنان اضافه کرد: زمانی می‌توانیم به مردم بگوییم در انتخابات حماسه آفریدید که مردم ثمرات حضور خود در پای صندوق‌های رأی را لمس کنند.

آشناگر تصریح کرد: انصاف در نقد از دولت‌ها بهتر از تخریب است و همه جریان‌های سیاسی باید برای امیدآفرینی و ارتقای مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند و احزاب و جریان‌های سیاسی از حالت منفعلانه خارج شوند و برای مشارکت سیاسی مردم تحرک داشته باشند.

وی گفت: پرخاشگری‌های سیاسی به کاهش مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌انجامد.

تمام گروه‌های سیاسی به صحنه بیایند 

استاندار سمنان افزود:‌ تمام گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های موردقبول مردم، به صحنه بیایند و برای برگزاری پرشور مردم در انتخابات بسیج شوند.

آشناگر ادامه داد: با برگزاری پرشور انتخابات آینده کشور رقم خواهد خورد و ما کشور قدرتمند و ثروتمندی هستیم و با وجود فشارهای دشمن، شاهد ارتقای جایگاه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف جهانی هستیم.

وی با ذکر اینکه پرخاشگری‌های سیاسی برچیده شود و مردم به دنبال این پرخاشگری‌ها نیستند، گفت: مردم تشنه برنامه‌ها بوده و مردم منتظر هستند جریان‌های سیاسی با صداقت برنامه‌های خود را اعلام کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: مشارکت خوبی به‌صورت نسبی در این استان در ثبت‌نام ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتیم و توقع داریم آن سه درصدی که در هیأت اجرایی صلاحیتشان احراز نشد، با ارائه مدارک لازم به چرخه رقابت انتخابی برگردند.

آشناگر بیان کرد: فرمانداران با حضور هیأت نظارت، با تشکل‌های سیاسی برای حضور پرشور در انتخابات جلساتی برگزار و مردم را برای مشارکت در انتخابات تشویق کنند.

رقابت؛ از الزامات مشارکت در انتخابات

استاندار سمنان گفت: یکی از الزامات مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به رسمیت شناختن رقابت است.

 آشناگر افزود: به‌طور طبیعی انتخابات تجلی مشارکت سیاسی مردم است و حضور پرشور مردم در این رویداد سیاسی، نشانه قوی از تعلق‌خاطر مردم به نظام و شرایط اجرایی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور حتم هر اقدامی که منجر به افزایش مشارکت و جلب نظر مردم در فرایند تصمیم‌گیری در سطح ملی و محلی شود بسیار ارزشمند بوده و حس تعلق‌خاطر مردم به کشور بار دیگر در انتخابات جلوه‌گر خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۶ انتخابات در کشور و استان سمنان در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: حضور مردم در ۳۶ دوره انتخابات گذشته مؤثر و حماسی بوده است.

آشناگر با بیان اینکه همواره مردم در بزنگاه‌ها با حضور حماسی خود در صحنه، بهترین اهرم برای مقابله با دشمنان بودند، تصریح کرد: یکی از دلایل اساسی ناامیدی دشمن، حضور حماسی مردم در صحنه است و حضور پرشور مردم در انتخابات نقشه‌های دشمن را خنثی می‌سازد.

وی ادامه داد: اکنون در یک مقطع حساس قرار داریم و در ۲۸ خرداد قرار است دو رویداد مهم انتخاباتی در سطح محلی و ملی برگزار شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه اشراف کامل و آمادگی برای برگزاری انتخابات در استان سمنان وجود دارد، گفت: دغدغه همه ما مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

آشناگر افزود: در انتخابات پیش رو چالش کرونا را داریم که محدودیت ایجاد می‌کند و برخی از مردم مصلحت سنجی می‌کنند و شاید در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

وی تصریح کرد: مشارکت اگر به‌عنوان هدف جدی همه ما مطرح است نیاز به عزم ملی داریم و مشارکت یک معیار و شاخص برای بررسی میزان تعهد و تعلق مردم به کشور است.

استاندار سمنان اضافه کرد: میزان حضور مشارکت نشان‌دهنده تعلق‌خاطر به اجرای برنامه‌های دولت منتخب است و یکی از اصلی‌ترین الزامات مشارکت به رسمیت شناختن رقابت است.

استفاده از امکانات شهرداری‌ها در انتخابات مجاز نیست

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: تیم بسیار خوبی در هیأت بازرسی انتخابات استان شکل گرفته است و در انتخابات قبلی هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان رتبه دوم کشور را کسب کرد.

منوچهر فخری افزود: تیم حرفه‌ای در ستاد انتخابات استان سمنان فعالیت دارند و به نظر می‌رسد مشکلی در برگزاری مهم‌ترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰ در استان سمنان نداشته باشیم.

وی گفت: کرونا می‌تواند انتخابات پیش رو را تحت تأثیر قرار دهد و مدیریت بحران با هدف تأمین زیرساخت‌ها و خودروها از هم‌اکنون موردتوجه قرار گیرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان بیان کرد: استفاده از امکانات شهرداری‌ها در ایام انتخابات برای به وجود نیامدن هرگونه شائبه‌ای مجاز نیست و به شهرداری‌های استان در ارتباط با جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از امکانات در ایام انتخابات یادآوری‌های لازم انجام شد.

فخری خاطرنشان کرد: تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ای برای جلب نظر اقشار جامعه برای مشارکت در انتخابات پیش رو موردتوجه باشد.

ابلاغ اعتبار ۶۰۴ میلیون تومانی به ستاد انتخابات سمنان 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۶۰۴ میلیون تومان اعتبار به ستاد انتخابات استان سمنان ابلاغ شد.

فاطمه منصوری اضافه کرد: اعتبارات ابلاغی برای رفع مشکلات زیرساختی و خرید امکانات برای برگزاری مطلوب انتخابات در حال هزینه است.

رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: خرید بخشی از مواد شوینده و لوازم‌التحریر ستاد انتخابات استان سمنان از سوی کمیته مالی و پشتیبانی انجام شد و برای خرید دیگر اقلام هم اقدام می‌شود.

منصوری با بیان اینکه تاکنون چهار نیروی انسانی از دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت در ستاد انتخابات استان سمنان جذب شدند، افزود: فرمانداری‌های استان سمنان از هم‌اکنون در ارتباط با تهیه لیست تأمین تجهیزات موردنیاز و خودرو برای برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی بیان کرد: در شرایط کرونایی به خودروهای بیشتری نیاز است و ممکن است از آژانس‌های مسافربری هم با تأمین اعتبار، در ایام انتخابات بهره ببریم.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها