معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خبر داد:

کسب رتبه شاخص و برتر توسط مدیریت امور شهری و شهرداری های استان سمنان

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بر اساس تصمیم ستاد انتخابات کشور، در ۲۴ مرکز استان ازجمله سمنان و هشت شهر دیگر کشور انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۹۸

به گزارش چام آنلاین از سمنان، سیدعباس دانایی در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: نام‌نویسی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان ۱۶ تا ۲۲ فروردین همزمان با سراسر کشور در استان سمنان به انجام رسید.

وی افزود: دو هزار و ۲۴۹ داوطلب شوراهای اسلامی برای ۳۰۷ روستا در استان سمنان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: ۸۴ درصد نام‌نویسی کنندگان نامزد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در استان سمنان به‌صورت حضوری و ۱۶ درصد به‌صورت غیرحضوری نام‌نویسی کردند.

دانایی ادامه داد: وضع شغلی ۹۴۳ داوطلب نامزد انتخاب شورای اسلامی روستاهای استان (۴۳ درصد کل ثبت‌نام کنندگان) آزاد است و ۳۵۳ نفر بازنشسته و ۳۴۳ نفر کارمند هستند.

وی بیان کرد: درمجموع ۷۳ درصد داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها در استان سمنان دارای شغل آزاد، بازنشسته و کارمند هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان تأکید کرد: متوسط سن نام‌نویسی‌کنندگان شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان ۳۶ تا ۵۵ سال است و ۴۴۷ معادل ۲۰ درصد نام‌نویسی کنندگان ایثارگر هستند.

دانایی گفت: ۶۵۵ نفر از نام‌نویسی‌کنندگان نامزدهای شورای اسلامی روستاهای استان سمنان سابقه فعالیت در شورای اسلامی روستاهای استان را دارند.

وی عنوان کرد: استان سمنان ۳۰۷ روستای دارای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که ۲۹۱ روستا زیر یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و ۱۶ روستا بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: تمام ۳۰۷ روستای استان سمنان با نام‌نویسی داوطلبان، به حدنصاب برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستاها رسیده است.

دانایی تصریح کرد: بر اساس آمار، میزان نام‌نویسی نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها به نسبت دوره قبل ۹.۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان کرد: در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان ۹۵۳ نفر به‌عنوان اعضای اصلی و ۶۳۰ نفر علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه برای هر کرسی ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا در استان سمنان ۲.۴ درصد نامزد هستند، افزود: در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان، ۶۲۵ نفر نام‌نویسی کردند که ۵۴۸ نفر مرد و ۷۷ نفر زن هستند.

دانایی گفت: تاکنون برای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان ۴۷ نفر انصراف دادند که این رقم به معنای آن است که ۷.۵ درصد نام‌نویسی کنندگان نامزد شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان انصراف دادند.

وی عنوان کرد: همچنین صلاحیت ۲۱ نفر از نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان از سوی هیأت اجرایی انتخابات استان سمنان تاکنون محرز نشد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: بر اساس آمار، تأیید صلاحیت ۹۶.۷ درصد از نام‌نویسی‌کنندگان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان از سوی هیأت های اجرایی احراز شد.

۸ اردیبهشت؛ زمان اعلام نتایج احراز صلاحیت نامزدهای شوراها

دانایی ادامه داد: هیأت نظارت انتخابات در هشتم اردیبهشت، احراز یا عدم احراز صلاحیت ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان را به نامزدها اعلام می‌دارد و از نهم تا ۱۲ اردیبهشت نامزدهای رد صلاحیت ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان فرصت دارند تا نسبت به اعتراض و شکایت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به ازای یک کرسی شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان، ۵.۶ درصد داوطلب نام‌نویسی کردند، افزود: بر اساس تصمیم ستاد انتخابات کشور، در ۲۴ مرکز استان ازجمله سمنان و هشت شهر دیگر کشور انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: به ستاد انتخابات کشور پیشنهاد خواهیم داد تا انتخابات در دو شهر شاهرود و دامغان هم به‌صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

دانایی بیان کرد: میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳۶ دوره انتخابات در کشور و استان سمنان برگزار شده که متوسط مشارکت مردم استان سمنان در این انتخابات ۷۲.۵ درصد است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فیبر نوری در تمام بخشداری‌های مستقل و فرمانداری‌های استان انجام شد و اجرای این طرح تأثیر زیادی بر پایداری شبکه برای برگزاری انتخابات خواهد داشت.

تهیه تقویم انتخابات برای نشر در فضای مجازی 

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه گفت: با تلاش اعضای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان و همکاران واحدهای مختلف تولیدی و خبری صدا و سیمای مرکز سمنان تولید و پخش برنامه با محتوای انتخابات در حال انجام است.

حجت‌الله یحیایی افزود: در بخش رادیو، تلویزیون و خبر، برنامه‌های انتخاباتی در صدا و سیمای مرکز سمنان در حال تولید است و توجه به مشارکت در انتخابات در محور برنامه‌های صدا و سیمای مرکز سمنان قرار دارد.

وی بیان کرد: تهیه و تدوین تقویم انتخابات برای نشر در فضای مجازی در دستور کار است و قالب طرح در روزهای آینده نهایی خواهد شد و تأمین اعتبار برای تولید موشن‌گرافی ویژه انتخابات انجام شده است.

انجام الکترونیکی ۲۴ فرآیند انتخابات در سمنان 

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۲۴ فرآیند انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به‌صورت اتوماسیون و الکترونیکی در استان سمنان انجام خواهد شد.

علی‌اکبر معنوی ادامه داد: پایداری سامانه و جلوگیری از اختلال در فرایند انجام کار به‌طور جدی در ایام انتخابات رصد و برای رفع مشکلات زیرساختی تلاش می‌شود.

وی گفت: در هفتمین روز ثبت‌نام شوراهای اسلامی روستاها در استان سمنان که ۳۹ درصد نام‌نویسی در این روز برگزار شد، کمترین اختلال را داشتیم و ارتباط پایداری گزارش شد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری سمنان خاطرنشان کرد: با مساعدت معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان، بهبود زیرساخت ارتباطی بخشداری‌های مرکزی انجام شد و این امر در برگزاری فرآیند انتخابات تأثیر شایانی دارد.

معنوی افزود: در برخی از روستاها و شهرهای استان سمنان نام‌نویسی ۸۰ تا ۹۰ درصد داوطلبان به‌صورت برخط و غیرحضوری بوده و این آمار از این جهت دارای اهمیت است که مردم راغب هستند، بسیاری از خدمات اداری را به‌صورت برخط دریافت کنند.

وی عنوان کرد: دو مرحله رزمایش انتخاباتی در حوزه فناوری در استان سمنان برگزار و در این مانورها شناسایی و بررسی مشکلات زیرساختی و آموزش و میزان آمادگی کادر اجرایی رصد شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: در برگزاری انتخابات الکترونیک فرهنگ‌سازی انجام و آموزش‌های لازم قبل انتخاب لحاظ شود.

تبیین قوانین انتخابات و مستندسازی تخلفات 

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمیته حقوقی ستاد انتخابات بر اساس شرح وظایف، مشاوره حقوقی به همکاران را در دستور کار قرار داده است.

داود مستخدمین‌حسینی با بیان اینکه بررسی و رفع ابهامات حقوقی با طرح موضوع انتخابات در کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان مدنظر است، افزود: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم مشاوره‌های حقوقی از کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان دریافت کردند.

معاون دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: بیشتر فعالیت‌های ستاد انتخابات استان سمنان مربوط به زمان اخذ رأی و همچنین بعد انتخابات است.

مستخدمین‌حسینی گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی با استفاده از سیستم ویدئوکنفرانسی در نشست با فرمانداری‌ها در ارتباط با مسائل مهم حقوقی انتخابات بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جلسات ویدئوکنفرانسی، انتقال فرمایشات استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان سمنان برای برگزاری باشکوه انتخابات مدنظر قرار دارد.

معاون دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان با بیان اینکه تبیین قوانین مرتبط با انتخابات مانند جرائم رایانه‌ای و مستندسازی تخلفات در دستور کار است، افزود: یک‌سری از قوانین انتخابات که دارای اهمیت است، در فضای مجازی به فرمانداران ارائه می‌شود.

کلیه جوانب اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها در نظر گرفته می‌شود

رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه گفت: با توجه به فرآیندها و بر اساس زمان‌بندی تاکنون پنج جلسه کمیته استعلامات و حراست ستاد انتخابات استان سمنان برگزار شد.

محمد مبین افزود: مراقبت، نظارت و کنترل افرادی که برای ثبت‌نام در بخشداری و فرمانداری حضور پیدا می‌کردند، به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: وصول ثبت استعلامات هیأت‌های اجرایی انجام شد و در بحث تأیید صلاحیت‌ها نامزدهای شورای شهر منتظر گزارش و نتیجه هیأت نظارت هستیم.

مدیرکل حراست استانداری سمنان اضافه کرد: بر اساس زمان‌بندی همکاران کمیته حراست و استعلامات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور پیدا کردند و از نحوه نام‌نویسی ارزیابی‌های دقیق انجام شد.

مبین افزود: با توجه به اینکه در احراز یا رد صلاحیت نامزدها در شوراهای شهر ممکن است انتشار لیست منجر به هتک حرمت شود، کلیه جوانب در اعلام نتایج در نظر گرفته خواهد شد.

تدوین اطلس امنیت انتخابات ۱۴۰۰ در استان سمنان 

دبیر ستاد امنیت انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه گفت: تاکنون دو جلسه کمیته امنیت ستاد انتخابات استان سمنان به ریاست خجسته‌پور، رئیس کمیته امنیت و رئیس ستاد انتخابات استان سمنان برگزار شد.

حسن اسلامی‌راد با بیان اینکه اطلس امنیت انتخابات ۱۴۰۰ در استان سمنان تهیه و تدوین و به وزارت کشور ارسال شد، افزود: اولویت امنیتی سال ۱۴۰۰ با محوریت امنیت انتخابات در استان سمنان تهیه و به فرمانداران ارسال شد.

وی عنوان کرد: به‌صورت هفتگی اخبار انتخاباتی در استان سمنان تهیه می‌شود و پیش‌نویس طرح‌های حفاظت انتخاباتی در شهرستان‌ها تدوین شده است.

دبیر ستاد امنیت انتخابات استان سمنان با بیان اینکه نیازمند یک فروند بالگرد برای شرایط احتمالی حساس در انتخابات در استان سمنان هستیم، ادامه داد: چالش و تهدیدهای امنیتی در شهرستان‌ها در دستور کار ستاد امنیت انتخابات قرار گیرد و راهکارها بیان شود.

اسلامی‌راد خاطرنشان کرد: تهدیدات و چالش امنیتی در حوزه انتخابات در فرمانداری‌های استان بررسی و با بحث و تبادل، راهکارهای حذف و رفع تهدیدات احتمالی گزارش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها