مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: تعداد مراکز اورژانس اجتماعی این استان طی سال های اخیر به ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۱۷
زهرا همتی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین ایلام  افزود: تعداد مراکز اورژانس اجتماعی تا پایان دولت نهم و دهم چهار مرکز بوده که در دولت تدبیر و امید با افزایش ۲ برابری به هشت مرکز و پوشش ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی از افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تعداد این پایگاه‌ها نیز از یک مرکز به شش مرکز افزایش و حمایت آنها از خانواده‌های مناطق محروم از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دولت قبل به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی ایلام، تشکیل ۴۰۰ گروه خدمات مالی خرد با عضویت شش هزار و ۱۰۰ نفر از زنان و جوانان روستایی با هدف اشتغال در مناطق روستایی را از دیگر اقدام‌های انجام شده در دولت تدبیر عنوان کرد و یادآور شد: گروه‌های مالی خرد نیز ابتکار دولت جدید بوده است.

برقراری بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین از برقراری بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار به تعداد یک هزار نفر و کودکان چند قلو به تعداد یک هزار و ۴۱۱ نفر در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گفته همتی، همچنین در اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم، شمار کودکان زیر پوشش قرار گرفته این طرح در دولت قبل سه هزار و ۲۰۰ نفر بوده که در دولت تدبیر با پوشش ۱۰۰ درصدی به شش هزار و ۶۵۰ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در اجرای طرح تامین بخشی از شهریه خانواده‌های نیازمند پوشش این طرح از چهار هزار و ۹۹۸ خانوار به شش هزار و ۴۱۲ خانوار افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی ایلام، پوشش مستمر اعضا خانواده‌های با سرپرست زن و بی سرپرست حوزه اجتماعی را از هشت هزار و ۴۰۰ نفر دولت قبل به ۱۵ هزار و ۲۰۹ نفر، توانمندسازی و اشتغال پایدار مددجویان از ۸۷۰ نفر به ۲ هزار و ۲۹۳ نفر، تامین ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار از ۱۸۰ نفر به ۵۵۰ نفر را از اهم فعالیت‌های این اداره کل در دولت‌های نهم و دهم و تدبیر و امید بیان کرد.

همتی تاکید کرد: پوشش گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار از ۲۴ گروه به ۵۸ گروه، تعداد موسسه‌های غیر دولتی و کلینیک‌های مددکاری از ۱۵ مرکز به ۳۵ مرکز و ادغام آنها به ۴۴ مرکز مثبت زندگی برای ارایه خدمات نویب به جامعه هدف را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها