سال گذشته، شرکت چینی گریت‌وال از طریق برند لوکس خود یعنی وی (Wey)، اس‌یووی آفرودی جدیدی بنام تانک ۳۰۰ را معرفی کرد. این خودرو در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد و طی سه‌ماههٔ نخست این سال در چین بیش از ۱۴ هزار دستگاه فروش داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۲۴۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، هم‌اکنون اما تانک ۳۰۰ از سبد محصولات وی خارج و از وب‌سایت این برند هم ناپدید شده است؛ اما این بدان خاطر نیست که گریت‌ وال از این خودرو ناامید شده بلکه برعکس، این شرکت تانک ۳۰۰ را خودرویی موفق می‌داند و همین دلیل، تصمیم گرفته تانک را به برندی مستقل برای تولید محصولات آفرودی تبدیل کند.

حال در نمایشگاه شانگهای امسال، گریت‌وال از فرصت استفاده کرده و تانک را رسماً به‌عنوان برندی مستقل معرفی کرده است.

در این نمایشگاه، تانک ۳۰۰ برای اولین بار با لوگوی جدید و بدون نام وی معرفی شده اما جالب‌تر اینکه در همین نمایشگاه دو خودروی آفرودی کاملاً جدید بنام‌های تانک ۷۰۰ و تانک ۸۰۰ هم رونمایی شده‌اند.

هردوی این مدل‌ها که شاسی نردبانی دارند، آمادهٔ تولید به نظر می‌رسد و اساساً نسخه‌های پیش‌تولید هستند.

تانک ۸۰۰ یک شاسی‌ بلند بزرگ و لوکس است که پرچم‌دار تانک خواهد بود و قبلاً در پدال به آن پرداخته‌ایم؛ بنابراین حالا در اینجا به سراغ تانک ۷۰۰ می‌رویم.

تانک ۷۰۰ یک اس‌ یووی آفرودی لوکس است که می‌توان آن‌را معادلی چینی برای مرسدس بنز G کلاس دانست.

استایل کلی این خودرو با سپرهای بزرگ و گلگیرهای مشکی‌رنگ، مثل تانک ۳۰۰ خشن و آفرودی است اما بااین‌حال، چراغ‌های LED چندضلعی جلو، چهار سر اگزوز در سپر عقب و چرخ زاپاس با کاوری همرنگ بدنه روی درب صندوق، به تانک ۷۰۰ ظاهری لوکس‌تر و درعین‌حال آفرودی بخشیده‌اند که با زبان طراحی خانوادهٔ تانک هم کاملاً تناسب دارد.

کابین تانک ۷۰۰ اما برخلاف ظاهر آفرودی آن، بسیار لوکس است تا جایی که احساس تجملی مثل بنتلی و رولزرویس دارد. تقریباً کل کابین این خودرو با جیر پوشیده شده که با شخصیت یک اس‌یووی آفرودی خشن در تضاد است.

داخل تانک ۷۰۰ مثل تانک ۸۰۰ چهارنفره بوده و بین صندلی‌های عقب یک کنسول میانی وجود دارد. روی این کنسول هم یک نمایشگر کوچک به چشم می‌خورد که ظاهراً برای تنظیم برقی صندلی‌ها و کنترل سیستم تهویه است. علاوه بر این، برای سرنشینان عقب نمایشگرهای سرگرمی هم در نظر گرفته شده است.

مثل بیرون و داخل، قوای محرکهٔ تانک ۷۰۰ هم می‌تواند هیجان‌انگیز باشد زیرا طبق گزارش‌ها، این خودرو به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ جدید گریت‌وال مجهز می‌شود که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک که طبق استانداردهای چین از لحاظ توان در سطح یک قرار می‌گیرد هم نیروی این موتور را به هر چهارچرخ می‌رساند.

هم پیشرانه و هم گیربکس ساخت خود گریت‌وال هستند؛ اما علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی هم برای تانک ۷۰۰ ارائه خواهد شد که با استفاده از یک موتور الکتریکی یکپارچه در گیربکس، مجموع خروجی آن به ۵۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

انتظار می‌رود تانک ۷۰۰ و تانک ۸۰۰ سال آینده در بازار داخلی چین عرضه شوند، علاوه بر این، بعداً این برند تازه تأسیس دو شاسی‌بلند آفرودی دیگر بنام‌های ۵۰۰ و ۶۰۰ را هم معرفی خواهد کرد.

گریت‌ وال قصد دارد تانک را به یک برند جهانی تبدیل کند و تا سال ۲۰۲۵ فروش آن‌را به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برساند.

تانک ۷۰۰، رقیب قدرتمند گریت‌وال برای مرسدس G کلاس (+تصاویر)

تانک ۷۰۰، رقیب قدرتمند گریت‌وال برای مرسدس G کلاس (+تصاویر)

تانک ۷۰۰، رقیب قدرتمند گریت‌وال برای مرسدس G کلاس (+تصاویر)

تانک ۷۰۰، رقیب قدرتمند گریت‌وال برای مرسدس G کلاس (+تصاویر)

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها