کد خبر: ۱۳۱۲۴۳۱
با مهمترین ورق های استیل و فولادی آشنا شوید!
ورق فولادی: ورق فولادی یک نوع ورق فلزی با سطح کاملا مسطح است. ورق فولادی معمولا از نوردهای گرم و یا پیلت تهیه می‌شوند. امکان کلاف شدن و رول شدن ورق های فولادی یکی از برتری‌های آن است. ورق‌های فولادی به شکل رول و یا کلاف به کارخانه ها تحویل داده می‌شوند و نسبت به ورقه های برش‌خورده و تکه ای طرفدار بیشتری دارد. ورق های فولادی انواع مختلفی دارند که بر اساس روش تولید و مواد خام مورد استفاده در تولید آن‌ها، نام‌گذاری می شوند.

ورق استیل: ورق استنلس استیل ورقی بر پایه آن آهن است اما آلیاژهای دیگری نیز دارد و عناصر مختلفی نیز در آن ترکیب شده‌اند. این عناصر ترکیبی بر خواص مکانیکی ورق استیل مثل شکل پذیری، جوش و سختی اثر می‌گذارند. این نوع ورق از مقاطع فلزی است که کمتر از 2 درصد آن را عنصر کربن تشکیل داده‌است. هر چه مقدار کربن در این آلیاژ بیشتر شود مقاومت و سختی آن نیز بالا رفته و میزان شکل پذیری آن کم می‌شود. ورق های استیل به ویژه استیل ضد زنگ در مقابل دماهای بالا و پایین مقاومت بسیار خوبی دارند.

ورق سیاه چیست؟
 ورق سیاه، ورق فولادی نورد گرم  و یا ورق آهن از مهمترین ورق های فولادی است. این ورق از فولاد نورد گرم (Hot Rolling) ساخته شده است. این ورق در دمایی بالاتر از 930 درجه سانتی‌گراد تحت عملیات نورد فشاری قرار می‌گیرد و خاصیت فرم‌پذیری آن در اثر این عملیات بهتر می‌شود یا ورق سیاه می‌گویند. با افزایش قیمت دلار قیمت محصولات صادراتی از جمله قیمت ورق سیاه، حتی در بازار داخلی نیز بالا خواهد رفت. برای دریافت قیمت ورق آهن به روز و خرید آن باید به نماینده‌های معتبر فروش این ورق فولادی مثل شرکت بازرگانی پولاد مراجعه کنید.
سطح خارجی این محصول فولادی به دلیل اکسیداسیون و زنگ زدگی، مات ‌است و مانند ورق گالوانیزه یا ورق روغنی براق نیست. دلیل نام‌گذاری این ورق نیز  سیاه و مات بودن آن است. بخش زیادی از ورق آهن مورد نیاز صنایع فولادی کشور، تولید داخل است و در کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین اهواز ، فولاد سبا، فولاد گیلان و فولاد کاویان تولید می‌شود.

کاربرد ورق آهن در صنایع مختلف
ورق سیاه ورق‌های فولادی اهمیت ویژه‌ای داشته و در صنایع مختلف، موارد مصرف متفاوتی نیز دارد. صنایع خودرو سازی، ساختمان سازی، کشتی سازی و تانکر سازی به این ورق فولادی نیاز دارند. همچنین پرکاربردترین نوع ورق سیاه، ورق ST ۳۷ است، که در سوله سازی، اسکلت سازی و ساخت سازه‌ها کاربرد دارد.

ورق استیل 304 چیست؟
ورق استنلس استیل 304 یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع فولاد ضد زنگ است. این ورق از آهن و دو فلز کروم و نیکل تشکیل شده است. این استیل 18 تا 20 درصد کروم و به میزان 8 تا 10.5 درصد نیکل دارد. این استیل نگیر خاصیت الکتریکی و گرمایشی کمتری نسبت به فلز کربن دارد. این ورق غیر مغناطیسی است و توسط آهن‌ربا جذب نمی‌شود. لازم به ذکر است که قیمت ورق استیل 304 نیز مانند انواع ورق با توجه به نوسانات بازار تغییر می‌کند.
این ورق استیل در مقابل خوردگی مقاومت بیشتری را نسبت به فولاد معمولی دارد. این فولاد قابلیت جوشکاری خوبی دارد و با شکل‌پذیری بسیار بالای خود، کاربرد و موارد مصرف فراوانی دارد. بیش از نیمی از تولیدات فولاد ضد زنگ به تولید و تهیه استیل 304 اختصاص دارد.

کاربرد فولاد 304:
·         تجهیزات فرآوری مواد غذایی به ویژه شیر
·         صندلی های آشپزخانه، سینک ظرفشویی ، فریزر، تجهیزات و سایر لوازم
·         پنل های معماری مانند نرده ها
·         مخازن شیمیایی از جمله مخازن انتقال مواد شیمیایی
·         مبدل های حرارتی
·         صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب
·         اتصال دهنده ها و فنر ها
 
ورق استیل 430 چیست؟
ورق استیل 430 یک فولاد زنگ نزن مارتنزیتی است. استیل‌های سری 400 قابلیت سختی پذیری بالایی دارند که این قابلیت را طی عملیات حرارتی کوئنچ – تمپر، به دست می‌آورند. استیل های سری 400 ساختار فریتی دارند و این ساختار باعث می‌شود که توسط آهنربا جذب شوند. این استیل ها خاصیت مغناطیسی دارند و به آن‌ها استیل‌ بگیر نیز گفته می‌شود. فولادهای این سری حداقل 11.5 درصد کروم را در ترکیبات خود دارند. قیمت ورق استیل 430 نیز مثل استیل 304 روزانه تغییر می‌کند.

با مهمترین ورق های استیل و فولادی آشنا شوید!
کاربرد استیل 430
·         روکش ماشین ظرفشویی
·         تولید سینک ظرفشویی استیل هود آشپزخانه
·         پنل های کابین یخچال
·         عناصر اتصال دهنده و بست ها
·         اجاق گاز و ترانسفورماتور دودکش
·         سیم کشی و صنعت خودرو سازی
·         پنل های سقفی
·         تولید محفظه‌های احتراق کوره
·         ساخت واحد های گرمایشی و گازسوز

خرید و قیمت انواع ورق های استیل و فولادی
برای سفارش و خرید انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه و انواع ورق استیل به خصوص استیل 304 و 430 در ابعاد مختلف، باید از فروشندگان معتبر مراجعه کنید. طبق نظر کارشناسان شرکت بازرگانی پولاد (www.poolad-trading.com) قیمت ورق های فولادی و استیل دستخوش تغییرات  بسیاری شده‌است که از مهمترین علل آن می‌توانیم به نوسانات قیمت دلار اشاره کنیم. برای اطلاع از قیمت ورق آهن، استیل 304 و استیل 430 می‌توانید از جدول قیمت به روز سایت بازرگانی پولاد کمک بگیرید. برای دریافت قیمت لحظه‌ایی و مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره‌ی 02187700216 تماس بگیرید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها