شرکت «تولیدی بازرگانی شکوه فکر فردا» اسباب‏بازی و بازی‎های فکری متنوعی را تحت عنوان «فکرآذین» برای گروه‏های سنی مختلف ارائه می‎دهد

بازی‏ های فکرآذین مناسب همه‌ سنین

بنیان‌گذاران شرکت «سانا گستر سبز» موفق شده‌اند با راه‌اندازی پلتفرم «آچاره» بستری کاربرپسند و ایمن را برای بهره‌گیری از تمام خدمات و تعمیرات منزل برای کاربران و خدمات‌دهندگان مهیا کرده‌اند

آچاره چاره‌ساز همه مشکلات خانه

زمانی برای دریافت خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف، احتمالا در محله خودمان یک سرویس‌کار باتجربه حضور داشت که همه او را می‌شناختیم یا از طریق دوستان و آشنایان پرس‌وجو می‌کردیم تا فرد ماهری را برای انجام کار پیدا کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۵۸

هنوز هم وقتی لوله‌کشی ساختمان دچار مشکل شود شاید اولین فکری که به‌ذهن بسیاری از ما می‌رسد، پرس‌وجو از اطرافیان برای پیداکردن یک لوله‌کش حرفه‌ای باشد که دیگران از مهارت و تخصص او تعریف کرده‌اند؛ اما امروزه در دنیای فناوری، راه‌های بهتری هم برای پیداکردن متخصصان برگزیده حوزه خدمات در کمترین زمان و با نازل‌ترین هزینه وجود دارد. «آچاره» از اپلیکیشن‌های خوشنامی است که این روزها در حوزه معرفی خدمات‌دهندگان متخصص فعالیت می‌کند.

آچاره چاره‌ساز همه مشکلات خانه

حامد تاج‌الدین، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت «سانا گستر سبز»، در خصوص ماجرای شکل‌گیری اپلیکیشن «آچاره» به جام‌جم می‌گوید: «من فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته برق از دانشگاه صنعتی شریف بودم که تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا و در رشته تجارت، سال ۲۰۱۱ میلادی به شهر تورنتو در کانادا مهاجرت کنم. در همان سال همراه با یکی از دوستانم که در دانشگاه استنفورد ایالات متحده تحصیل می‌کرد، اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارت‌آپی کردیم که بعد از مدتی با شکست روبه‌رو شد.

سال ۲۰۱۵ حین تحصیل سفری به ایران داشتم و در همان سفر با دو نفر از دوستانم که قبلا با آنها در دانشگاه شریف هم‌رشته بودم، تماس گرفتم. یکی از آنها بهمن امام بود که پس از فارغ‌التحصیلی از رشته برق، مدرک دکترایش را در رشته اِم‌بی‌اِی (MBA) گرفته بود و در ایران مشغول به‌کار بود؛ دیگری هم حسام صلواتی بود که پس از دریافت کارشناسی ارشد، برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به لوزان سوئیس رفته بود و در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می‌کرد.»

تاج‌الدین در ادامه می‌گوید: «باتوجه به این‌که می‌دانستم پس از پایان دوره تحصیل به کشورم برمی‌گردم، با دوستانم ایده راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارت‌آپی در ایران را مطرح کردم و خوشبختانه با استقبال آنها روبه‌رو شدم. به این ترتیب یک سال بعد از آن هم به پرورش ایده و تحقیق و مطالعه سپری شد. در این دوران از طریق تماس تصویری از سه نقطه جهان با هم در تماس بودیم و سرانجام در سال ۲۰۱۶ که من و حسام با پایان تحصیلات‌مان به ایران برگشتیم، درکنار بهمن هسته اصلی تیم را تشکیل دادیم و در فرآیند تأسیس شرکت «سانا گستر سبز» در سال ۹۵، هم‌بنیان‌گذاران این شرکت بودیم.»

تعمیرات و خدمات خانه با «آچاره»

مدیرعامل اپلیکیشن آچاره، در خصوص ماهیت این پلتفرم و حوزه خدمات آن می‌گوید: «آچاره پلتفرمی برای ارائه خدمات حرفه‌ای است. افراد با هر تخصصی که دارند می‌توانند عضو گروه خدمات‌دهندگان این اپلیکیشن شوند؛ صاحبان مشاغلی مانند بنایی، نقاشی، نجاری، لوله‌کشی، نصابی، برق‌کاری، بازسازی ساختمان، تعمیرات خودرو و ... با عضویت در آچاره، به‌جای این‌که ساعت‌ها در مغازه یا محل کارشان بنشینند و منتظر مراجعه مشتری باشند، می‌توانند در پرداخت هزینه‌هایی مثل اجاره مغازه و تبلیغات صرفه‌جویی کنند و به‌راحتی سفارش‌های موجود را بررسی کرده و براساس حجم و نوع کار و همچنین قیمت و محل ارائه خدمات، سفارش مدنظرشان را انتخاب کنند.

این شیوه باعث می‌شود خدمات‌دهندگان بتوانند برای زندگی شغلی‌شان برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند و در هزینه و وقت‌شان صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای کنند. درواقع کاری که آچاره می‌کند، این است که دو سمت بازار خدمات حرفه‌ای را به‌هم متصل می‌کند.»

تاج‌الدین در ادامه می‌افزاید: «ما در پلتفرم آچاره، یک بستر مجازی برای خدمات‌دهندگان ایجاد کرده‌ایم که علاوه بر ارائه خدمات تخصصی‌شان در این بستر، به انبوهی از مخاطبان آچاره به‌عنوان دریافت‌کنندگان خدمات نیز دسترسی پیدا می‌کنند. ما به‌عنوان صاحب این بستر، معمولا در فرآیند ارائه و دریافت خدمات که بین متخصص و مشتری صورت می‌گیرد دخل‌وتصرفی نداریم، اما نقش ما در تنظیم این بازار بسیار
پُر رنگ است.»

نقش نظارتی و تنظیم‌گری مدیران در بازار خدمات «آچاره»

هم‌بنیان‌گذار مجموعه سانا گستر سبز، درباره قیمت‌گذاری روی خدمات ارائه شده در پلتفرم آچاره، می‌گوید: «در حوزه مشاغل خدماتی معمولا امکان تعیین قیمت کلی وجود ندارد و در بسیاری از مواقع، حتی در حین انجام کار هم بسته به شرایطی که پیش می‌آید، ممکن است هزینه آن تغییر پیدا کند؛ برای مثال تصور کنید تلویزیون شما خراب شده است و روشن نمی‌شود. اگر از یک تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید قیمتی برای درست کردن تلویزیون اعلام کند، قطعا به شما خواهد گفت تا زمانی که بررسی نکرده و علت روشن‌نشدن تلویزیون مشخص نشده، نمی‌تواند قیمتی قطعی برای رفع این مشکل اعلام کند.

عوامل بسیاری می‌توانند منجر به روشن نشدن تلویزیون شده باشند؛ از خراب‌شدن یک فیوز ساده گرفته تا سوختن کامل برد الکترونیک، هرکدام هزینه تعمیر تلویزیون را به‌شدت تغییر می‌دهد. پس می‌توان گفت ذات خدمات تعمیری این است که از پیش قابل قیمت‌گذاری نیستند. اما برای خدماتی مانند نظافت منزل، خشک‌شویی لباس‌ها، قالیشویی و ... که امکان تعیین قیمت در آنها وجود دارد، ممکن است در جهت تنظیم بازار، اقدام به تعیین قیمت کرده و متخصصانی که با ما همکاری می‌کنند را ملزم به رعایت
آن کنیم.»

تاج‌الدین در پایان، ضمن اشاره به افق‌هایی که برای گسترش فعالیت آچاره در خارج از مرزهای کشور ترسیم شده است، خاطرنشان می‌کند: «تا به امروز، ما در تیم آچاره شاید یک درصد از مسیر را پیموده‌ایم. اهداف ما زمانی محقق می‌شود که اگر هر ایرانی به دریافت خدمتی حرفه‌ای نیاز داشته باشد، بتواند آن را با بهترین کیفیت ممکن، از هموطنش دریافت کند. تنها به این شرط که ارائه‌دهنده خدمت و دریافت‌کننده آن، هر دو از کار با اپلیکیشن آچاره تجربه‌ای لذت‌بخش و ماندگار خواهند داشت.»

ویژگی‌های اختصاصی «آچاره»

هم‌بنیانگذار اپلیکیشن آچاره درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد اپلیکیشن آچاره می‌گوید: «متخصصان برای به‌عضویت درآمدن در پلتفرم آچاره، از فرآیند گزینش عبور می‌کنند تا مطمئن شویم هر فردی نتواند با اهداف و مقاصدی غیر از ارائه خدمات، وارد این بازار شود. ب

رای ورود متخصصان به فرآیند گزینش، اولین قدم ما کسب استعلام «سوء پیشینه» از پلیس است؛ به این صورت که نهاد انتظامی کشور سوابق همه متقاضیان را بررسی کرده و فهرستی از افراد تأیید شده را به ما اعلام می‌کنند. پس از این مرحله، افراد واجد صلاحیت وارد روند گزینش ما می‌شوند و علاوه‌بر بررسی مدارک حرفه‌ای، دوره‌های آموزش رفتاری نیز برایشان برگزار می‌کنیم تا نحوه برخورد با مشتری را آموزش ببینند؛ همچنین با برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی، نحوه کارکردن با اپلیکیشن آچاره و موارد تخصصی متناسب با حرفه هر شخص، به او آموزش داده می‌شود.»

تاج‌الدین می‌افزاید: «یکی دیگر از ویژگی‌های متمایزکننده آچاره، کیفیت خدمات پشتیبانی و امورمشتریان آن است. دغدغه اصلی ما در طراحی و راه‌اندازی این پلتفرم، ایجاد تجربه‌ای متفاوت و دلپذیر برای جویندگان خدمات بوده است. در همین راستا، یکی از اقدامات متفاوت ما، بیمه کردن تمام خدماتی هستند که در پلتفرم آچاره ارائه می‌شوند. ایده انجام این کار از آنجایی به‌وجود آمد که متوجه شدیم مطابق با قانون کشورمان، اگر خدای‌نکرده اتفاقات و حوادث غیرمترقبه‌ای در حین انجام کار پیش بیایند که منجر به وقوع آسیب‌های جانی یا مالی برای فرد ارائه‌دهنده خدمات شوند، مشتری یا کارفرما در قبال آن مسئول خواهد بود؛ بنابراین تقریبا یک‌سال با اکثر شرکت‌های بیمه در کشور مذاکره کردیم و با توجه به خلائی که در این بخش از خدمات بیمه‌ای وجود داشت، موفق شدیم مدل اصلاح‌شده و جدیدی را به‌وجود بیاوریم که طبق آن مشتریان ما نسبت به متخصصانی که ارائه‌دهنده خدمات به آنها هستند، بیمه شوند.»

این کارآفرین در ادامه می‌گوید: «در اپلیکیشن آچاره، حتی متخصصان هم در مقابل مشتریان بیمه هستند؛ به این معنا که اگر عملیات یک متخصص سهوا منجر به آسیب به جان یا مال مشتری شود، غرامت ناشی از آن را شرکت بیمه پرداخت خواهد کرد. به‌طور نمونه اگر در حین کار یک متخصص، دست او به شیء ارزشمندی بخورد و باعث شکستن آن شود، کارفرما می‌تواند از بیمه‌گر خسارت دریافت کند.»

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها