رئیس جمهور گفت: امیدواریم دست ظالمین و تحریم به روی مردم ما قطع شود. یکی از اهداف ما از افتتاح طرح‌های بزرگ این است که به دنیا بفهمانیم تحریم و فشار نمی‌تواند ملت ایران را در مسیر رشد و توسعه متوقف کند.
کد خبر: ۱۳۱۲۰۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی کشاورزی گفت: امیدواریم دست ظالمین و تحریم به روی مردم ما قطع شود.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ما از افتتاح این طرح‌های بزرگ این است که به دنیا بفهمانیم تحریم و فشار نمی‌تواند ملت ایران را در مسیر رشد و توسعه متوقف کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کشاورزی در کشور، بیان داشت: بدون صنعت می‌توان به سختی زندگی کرد اما بدون کشاورزی نمی‌توان زندگی کرد. یکی از بخش‌هایی که برای تولید واکسن دارد فعالیت می‌کند وزارت جهاد کشاورزی در واکسن سازی رازی است. 

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما در تولید کره به خودکفایی رسیدیم و در تولید مرغ نیز وابستگی ما به خارج کاهش یافته است. مردم ما شاید نمی‌دانستند یا کمتر به آن‌ها توضیح داده‌ایم؛ برخی می‌گویند تحریم جکار به مرغ دارد و مرغ که تحریم نشده است؟.

وی در این مورد افزود: مردم باید بدانند که ما در مرغ لاین، مرغ اجداد و مرغ‌هایی که وارد می‌کردیم تحریم شدیم و می‌خواستند در داخل کشور اخلال ایجاد کنند و اصلا مرغ تولید نشود. 

رئیس جمهور تصریح کرد: طرف دیگر قصه، نهاده‌های دامی که وارد می‌کنیم از طریق ارز و سیستم بانکی است، با فشارها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند خرید و وارد کردن این نهاده‌ها با مشکلات زیادی روبرو بود. مردم باید بدانند در این تحریم ظالمانه ضد انسانی ترامپ، از آن آغاز و حتی تا الان هم متاسفانه ادامه دارد در همه جا این تحریم تاثیر گذار بوده است. 

روحانی بیان داشت: البته یک عده‌ای آشنا نیستند و درصد درست می‌کنند و می‌گویند ۳۰درصد مشکلات از تحریم است و بقیه مشکلات از مدیریت است و این حرف کاملاً غلط و نادرست است، آن‌ها نمی‌دانند تحریم در چه زمینه‌هایی تاثیر گذار است و  چه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نمی‌دانند کل تولید در بخش کشاورزی و در بخش صنعت اگر نهاده‌های لازم و مواد اولیه را نتوانیم به موقع وارد کنیم، تولید متوقف می‌شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: تحریم بر تولید، صادرات و واردات ما تاثیرگذار است و به این مناسبت از وزارت خارجه و سایر دستگاه‌ها که در کنار این وزارت‌خانه در وین تلاش کردند برای اینکه این تحریم را بشکنند تشکر می‌کنم. 
وی تاکید کرد: نمی‌توانم هضم کنم که یک کسی عضو ملت ایران باشد و ایرانی باشد و از برداشته شدن تحریم ناراحت باشد. نمیـ‌وانم درک کنم که چطور یک نفر ایرانی و مسلمان باشد و  چطور می‌تواند بگوید در کنار مردم و برای مردم کار می‌کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تحریم یک ظلم بزرگ بر ملت بزرگ ایران است و ما آن لحظه‌ای که ببینیم که طرف مقابل ما برای اجرای قانون و مقررات آماده شده است یک لحظه صبر نمی‌کنیم. حالا مخالفین هر چه می‌خواهند بگویند. هر چقدر زور و بلندگو داشته باشند، ما زمانی که ببینیم حق مردم ایران را می‌توانیم بگیریم من به عنوان رئیس جمهور یک «آن» و یک لحظه معطل نمی‌کنم و همان موقع اینکار را انجام خواهم داد. حالا یک عده‌ هم که ناراحتند ناراحت باشند به ما ربطی ندارد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند تحریم در تولید تخم مرغ و مرغ و تولیدات دام چه تاثیری می‌گذارد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها