وزیر دفاع گفت: مستمری کمک معیشت بگیران صندوق ایثارگران است رقمی حدود ۲ برابر افزایش یافت و از فروردین امسال توسط صندوق رزمندگان وزارت دفاع پرداخت شد.
کد خبر: ۱۳۱۱۹۹۲
به  گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به افزایش حقوق سربازان وظیفه در سال جدید و در اجرای قانون خدمت وظیفه عمومی اظهار داشت: میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یادآور شد بر اساس این قانون حداقل حقوق کارکنان وظیفه در مناطق عادی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۴ میلیون تومان در مناطق عملیاتی خواهد بود.
وی افزود: با تامین منابع مصوب قرارگاه مهارت آموزی سربازان، امکان آموزش‌ها و تخصص‌های کاربردی برای مهارت آموزی در رشته‌های متنوع در طول خدمت سربازی فراهم شده است.

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت، از اقدامات ارزشمند دیگری که در سال جدید و از فروردین ماه اجرایی شد افزایش پرداخت مستمری کمک معیشت بگیران صندوق ایثارگران است که ۱۲۵ درصد و رقمی حدود ۲ برابر افزایش یافته و از فروردین امسال توسط صندوق رزمندگان وزارت دفاع پرداخت شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یادآور شد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت کمک معیشتی به بخشی از رزمندگان تحت پوشش که احراز جانبازی داشته اند با آمار حدود ۳۶ هزار نفر برای برخورداری از خدمات و مزایای بنیاد شهید و امور ایثارگران به این بنیاد منتقل و تحت پوشش قرار گرفتند.

امیر سرتیپ حاتمی از اهتمام دولت جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون‌های (تلفیق بودجه امنیت ملی اجتماعی اصل ۹۰)، هیئت رئیسه، مجلس و نمایندگان محترم که با توجه و تلاش خود معیشت سربازان و کمک معیشت بگیران صندوق ایثارگران را در اولویت قرار داده اند و همچنین سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و تلاش‌های صندوق امور رزمندگان وزارت دفاع قدردانی و تشکر کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم با اجرای کامل و تخصیص مستمر منابع مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۰، خدمات رسانی مناسبی به پیشکسوتان دفاع مقدس و جامعه رزمندگان و سربازان مدافع امنیت و اقتدار کشور صورت گیرد و معیشت شاغلین و بازنشستگان نیرو‌های مسلح نیز از منابع مصوب در افزایش حقوق ماهیانه و سایر خدمات مورد نیاز به طور مستمر و مطلوب فراهم شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها