استاندار تهران با تاکید بر این که نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های ملی برعهده دانشگاه های علوم پزشکی با کمک استانداری و نیروی انتظامی قرار داده شده است، گفت: ممانعت شرکت ملی نفت از ورود بازرسی استانداری تهران برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی به قرارگاه ستاد ملی کرونا گزارش داده شده است.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد کرونای استان تهران گفت: وارد هفته سلامت شدیم و از اسفند سال گذشته تا امروزهمه ارکان سلامت اقدامات هوشمندی در جهت مقابله با پیک چهارم انجام دادند که با شرایط تحریم در کشور اثربخش بوده است.

وی افزود: آمارها نشان دهنده این است که در پیک‌های قبلی مدتی شاهد افزایش بیماران سرپای بوده ایم و بعد این افزایش متوقف می شد و در مراحل بعدی افزایش بستری و فوتی را شاهد بودیم. اما در پیک چهارم همه چیز تفاوت دارد در مدت یک ماه فروردین شاهد افزایش و پیک مراجعین سرپایی و بستریها و فوتی‌ها بودیم. لذا لازم است آن چه می توانیم در مهار این بیماری به کار بگیریم و از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

وی ادامه داد: قطعا چاره ای نداریم جز این که مصوبات ستاد ملی کرونا و آن چه به عنوان محدودیت‌ها در نظر گرفته شده را اجرا کنیم، هر چند که پیشنهاداتی داریم.

وی ادامه داد: در شرایط قرمز به طور دقیق مشخص شده که چه گروه هایی مجاز به فعالیت هستند و کدامها اجازه فعالیت ندارند و مسئولیت نظارت نیز برعهده دانشگاه های علوم پزشکی با همکای اصناف، نیروی انتظامی و استانداری تهران قرار گرفته است. در کنار این باید کمیته هایی شکل بگیرد و نیاز به برخورد است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستانها در تهران برای کرونا اختصاص پیدا کرده است، افزود: یکهزار تخت اورژانس به این منظور اختصاص پیداکرده تا بتوانیم این پیک را یک جا کنترل کنیم. اما حداقل تا دو هفته دیگر براساس آمار روند افزایش مراجعین سرپایی بستری ها و فوتی ها ادامه دارد. لذا کمیته هایی که لازم است باید برای انجام اقدامات موثر، فعال شوند.

وی ادامه داد: دستگاه های استانی مصوبات را به خوبی رعایت می کنند؛ اما در مراجعه به برخی دستگاه های ملی مشاهده شده که برخی از کارمندان و مراجعه کنندگان از ماسک استفاده نمی کنند و برخی دستگاه ها نیز با کمال تاسف اجازه بازرسی ندادند و متاسفانه شرکت ملی نفت خود را مقید به همکاری نمی دانند و اجازه بازرسی را نداده که کتبا موضوع به قرارگاه ستاد ملی گزارش شده است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از عدم در اختیارگرفتن اطلاعات توسط وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران گفت: در وزارت خانه انحصار اطلاعاتی وجود دارد که مشکلاتی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ایجادکرده است این در شرایطی است که مصوبه قرارگاه مبنی در اختیارگرفتن اطلاعات توسط دانشگاه های علوم پزشکی تهران وجود دارد و این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

محسنی بندپی با اشاره به خدمت زیاد بیمارستانهای تهران همچون بیمارستان حضرت رسول ، مسیح دانشوری و ... گفت: ۱۱ درصد فوتی های ما در این بیمارستانها و ۲۵ درصد در بیمارستانهای کوچک است بی تردید باید نسبت به تقویت بیمارستانهایی که قدمت زیادی دارند اقدام کنیم. آن چه که مشخص است کرونا هنوز که هنوزه هست و باید با آن کنار بیایم و با اقدامات درمانی و مراقبت خود را مهیا کنیم.

وی گفت: همچنین برای تامین برق این بیمارستانها جلسه آینده با حضور مدیر توزیع برق استان ، شهرستان و انتقال برق برگزار خواهد شد تا نسبت به تامین برق این بیمارستانها اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران نیز بار دیگر با اشاره به روند افزایشی تعداد مراجعان سرپایی، بستری و فوتی ها گفت: ما در پیک های قبلی چنین شرایطی نداشتیم؛ اما در پیک چهارم با مشکلات بسیاری مواجهه شدیم و باید به این نکته توجه کنیم که ویروس انگلیسی به لحاظ قطر یک چهارم ویروس ووهان چین است. لذا باید براساس گفته وزیر بهداشت پوشش واکسیناسیون افزایش پیدا کند و نظارتها را دقیق تر و علمی تر کنیم.

وی ادامه داد: البته همه نظارتها به اصناف برنمی‌گردد، بلکه دستگاه‌های دولتی ما نیز باید در شرایط قرمز ضروری‌ها ۵۰ درصد و سایر دستگاه ها بهره گیری یک سوم از نیروهای خود را رعایت کنند. متاسفانه برخی گزارشها نشان می دهد برخی از وزارت خانه ها پرسنلشان حتی از ماسک استفاده نمی کنند و برخی دستگاه های ملی با کمال شرمساری بخشنامه ستاد ملی که نظارت را برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی با کمک استانداری و نیروی انتظامی قرار داده است را نمی پذیرند. البته دستگاه های متخلف براساس بازرسی های انجام شده به قرارگاه ستاد ملی اعلام شدند.

وی ادامه داد: ۶۱۰۰ تخت بیمارستانی که برای کرونا ویروس اختصاص داده شده بود تکمیل شد که ۱۲۰۰ تخت دیگر افزایش پیدا کرد و خط ۶۰۷۰ برای راهنمایی بیماران راه اندازی شد تا هر بیماری که به بیمارستان مراجعه کرد و جا نبود با تماس با این خط نسبت به مراجعه این بیمار به بیمارستان اقدام شود.

استاندار تهران با تاکید بر این که در شهرهای قرمز فعالیت مشاغل گروه دو و سه و چهار باید متوقف باشد، افزود: تمام بوستانها و پارکها و همچنین سرو غذا داخل رستورانها ممنوع است و این اجازه به معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی داده شده تا با رستورانهای که در داخل خود نسبت به سرو غذا اقدام می کند برخورد شود. همچنین بوستانها و پارکهایی که فعالیت دارند نیروی انتظامی نسبت به تعطیلی و منع ورود افراد به آنها اقدام خواهد کرد. پیش بینی این است که حداقل دو هفته آینده شرایط به همین صورت است.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی هفته آینده برای تهران گفت: ما در حال حاضر باید نسبت به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا و نظارت بر آنها اقدام کنیم و اگر چه لازم باشد خود ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به آن تصمیم گیری خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها