دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا از جمعه آغاز می‌شود

بجنگید تا صعود

برگزاری مرحله لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت در زمین بی‌طرف، باعث تعجب کارشناسان و خستگی بیهوده تیم‌ها شده است!
کد خبر: ۱۳۱۱۸۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،  لیگ قهرمانان آسیا از حدود یک هفته قبل در منطقه غرب آسیا آغاز شده و بازی‌ها به صورت متمرکز در سه کشور عربستان، هند و امارات دنبال می‌شود. مسابقات این فصل با حضور ۴۰ تیم (۲۰ تیم در غرب و ۲۰ تیم در شرق آسیا) دنبال می‌شود و همین موضوع باعث افزایش بازی‌ها و تعداد گروه‌های حاضر در رقابت‌ها شده است.

با وجود افزایش تیم‌ها، مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در چندین کشور برگزار می‌شود و هیچ تماشاگری در ورزشگاه‌ها حضور ندارد و طبیعتا بخش اعظمی از اهمیت میزبانی و مهمانی در مسابقات از بین رفته است.

با این حال، مسابقات همچنان به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود که باعث تعجب تماشاگران و اهالی فوتبال شده است چرا که وقتی بازی‌ها در زمین بی‌طرف و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، چه لزومی دارد تیم‌ها به صورت فشرده و هر سه روز یک بار، یک بازی را دو بار تکرار کنند؟

در واقع ماهیت برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت، استفاده تیم‌ها از امتیاز برابر برای بازی در ورزشگاه خانگی و همینطور حضور هواداران خودی است که باعث شده مسابقات مختلف ورزشی دو بار برگزار شود تا هر تیم شانس بازی در زمین خود و استفاده از هوادارانش را داشته باشد.

ولی به طور مثال وقتی بازی‌های پرسپولیس در هند برگزار می‌شود و همه بازی‌های گروه در دو ورزشگاه مشخص و در یک شهر و بدون حضور هواداران انجام می‌شود، برگزاری بازی دوم یا برگشت، چه سودی برای تیم‌ها دارد؟ آیا قرار است وضعیت از حیث بازی در زمین خودی یا داشتن هوادار تغییری کند؟

این برنامه‌ریزی با توجه به هزینه بالای اسکان و فشار بیش از حد به بازیکنان به علت برگزاری بازی ها به  صورت فشرده، فقط برای AFC سودمند است که از حق پخش تلویزیونی و محیطی بازی‌ها استفاده می‌کند و با برگزاری هر مسابقه، پول هنگفتی را از طریق اسپانسرها به جیب می‌زند.

به همین علت، کنفدراسیون فوتبال آسیا توجه چندانی به بیهوده بودن برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت در زمین بی‌طرف نکرده و با تصمیم خود موجب تعجب همگان شده است. کما اینکه سال گذشته این کنفدراسیون برای مراحل حذفی در قطر، از برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت اجتناب کرد چرا که همانطور که گفته شد، این موضوع هیچ اثری جز خستگی برای تیم‌ها ندارد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها