براساس اصلاحیه جدید پیش نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، شرکت هایی که از کاربردهای ممنوع هوش مصنوعی استفاده کنند با جریمه ای تا سقف ۶ درصد گردش مالی جهانی روبرو می شوند.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۳۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، براساس اسناد اصلاح شده کمیسیون اروپا، شرکت‌هایی که از کاربردهای ممنوع هوش مصنوعی در این منطقه استفاده می‌کنند با جریمه ای معادل ۶ درصد گردش مالی جهانی شان روبرو خواهند شد.

این درحالی است که پیش از این میزان جریمه پیشنهادی برای چنین اقدامی ۴ درصد گردش مالی جهانی شرکت بود.

اروپا سعی دارد با تصویب قوانین هوش مصنوعی را کنترل کند. به گفته منتقدین این فناوری تأثیرات اجتماعی مخربی دارد و ممکن است دولت‌ها از آن به عنوان ابزاری برای کنترل اجتماعی افراد استفاده کنند. از سوی دیگر حامیان هوش مصنوعی معتقدند هوش مصنوعی یک موتور رشد اقتصادی به حساب می‌آید.

براساس جدیدترین پیش نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، شرکت‌های خاطی برای استفاده از هوش مصنوعی جهت تحریف رفتار مردم، سواستفاده از شکاف‌ها یا استفاده از اطلاعات تبعیض آمیز با جریمه ای تا سقف ۳۰ میلیون یورو یا ۶ درصد از گردش مالی جهانی شأن روبرو شوند.

فراهم کردن اطلاعات گمراه کننده برای مقامات نیز به جریمه ای تا سقف ۲ درصد گردش مالی جهانی شرکت نیز منجر می‌شود.

در قوانین اصلاحی به تهدید فناوری شناسایی صورت برای حقوق و آزادی افراد اشاره شده است. اما براساس این پیش نویس، می‌توان از فناوری مذکور برای جستجوی کودکان گمشده یا مجرمان و در برخی موارد حملات تروریستی استفاده کرد.

همچنین موارد کاربرد آن باید به وسیله دادگاه یا یک سازمان مستقل تعیین و محدود به بازه زمانی و مکانی خاصی باشد.

پیش نویس قوانین در ماه‌های آینده تحت بررسی کشورها و پارلمان اروپا قرار می‌گیرد و پس از آن اجرایی خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها