سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: جداول بودجه۱۴۰۰ طبق رویه هر سال جمع‌بندی و ابلاغ شده است و البته برای پیگیری انتقاد برخی از نمایندگان جلسه‌ای در این باره برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۱۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، رحیم زارع درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص جداول بودجه توضیحاتی به خبرنگاران ارائه داد.

وی با اشاره به هشت سال حضور خود در مجلس، گفت: در همه مجالس تصمیم‌گیری درباره جداول بودجه که حدود هزار صفحه است، با تفویض صحن به کمیسیون تلفیق واگذار می‌شد تا با مشورت روسای کمیسیون‌ها تصمیم‌گیری شود. از روزی که لایحه ارجاع می‌شود تا روز ابلاغ، بارها و بارها به دلیل تصمیمات صحن و بررسی کارشناسان و نظرات شورای نگهبان تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: مهم آن است که تغییرات جداول بودجه با احکام مصوب صحن تعارضی نداشته باشد و طبق درخواست کلیه نمایندگان مردم برای حوزه‌های انتخابیه آنها بوده است که جداول بودجه ۱۴۰۰ اینگونه است.

زارع با بیان اینکه تاخیر در ابلاغ جداول هم در برخی سال‌ها یک رویه بوده تا موارد مدنظر شورای نگهبان به ویژه برای پروژه‌های جدید مرتفع شود، تاکید کرد: تصویب بودجه حق مجلس است و همه دقت نظر برای برقراری عدالت بودجه‌ای در کلیه مناطق به ویژه مناطق محروم بوده است.

وی با بیان اینکه آنچه در صحن رأی‌گیری شده است ماده واحده لایحه بودجه و احکام و ضوابط مندرج در تبصره‌های ذیل و همچنین ارقام کلی منابع و مصارف و سرفصل‌های کلی ذیل آن است، تاکید کرد: جداول بودجه ۱۴۰۰ نیز طبق رویه هر سال جمع‌بندی و ابلاغ شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: رئیس مجلس هم در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین گفت که برای پیگیری انتقاد برخی نمایندگان با هیئت رییسه کمیسیون تلفیق جلسه‌ای برگزار شود که این مهم انجام خواهد شد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها