مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم ازخسارت 3 هزارو 700 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد
کد خبر: ۱۳۱۱۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین یزد ، ابوالقاسم فلاحتی در خصوص سرمازدگی به بخش باغبانی شهرستان اظهار داشت: در تاریخ های ۱۶و ۱۷ فروردین سالجاری به دلیل سرمای تشعشعی و افت شدید دما ، سرمازدگی شدید محصولات زراعی و باغی، خسارت میلیاردی به کشاورزان منطقه خاتم وارد شد.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی شامل سرمازدگی، گرمازدگی،طوفان،خشکسالی و ...که باعث خسارت به  25 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان شده واوج این خسارت متوجه محصول پسته با سطح 18 هزار  هکتار از اراضی منطقه است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اعلام خسارت حدود 3 هزارو 700 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی گفت: این حجم از خسارت اقتصاد ومعیشت بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان خاتم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

فلاحتی از تمام متولیان امر درخواست نمود تلاشهای خود را بویژه در راستای امهال تسهیلات بانکی بهره برداران، پرداخت خسارت حداکثری توسط صندوق بیمه، اعطای تسهیلات بلاعوض یا کم بهره معطوف دارند.

این مسئول سرمازدگی را از مهمترین عوامل خسارت زا به بخش باغبانی و زراعت برشمرد و افزود: با شرکت های دانش بنیان داخلی در ارتباط هستیم تا از دانش و فن آوری نوین در باغات و مزارع جهت پیشگیری از پدیده سرمازدگی استفاده نماییم.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات متعددی شامل تشکیل جلسه مدیریت بحران و پیگیری های زیادی از طریق مسئولان شهرستانی و استانی و نماینده محترم مجلس صورت گرفته و قائم مقام صندوق بیمه مرکزی از منطقه نیز بازدید و در این بازدید پرداخت غرامت حداکثری توسط صندوق بیمه قول مساعد داده شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها