سید یاسر الموسوی، فرزند دبیر کل سابق حزب‌ا... لبنان در گفت‌وگو با جام‌جم:

سلاح سردار حجازی روی زمین نمی‌ماند

سرلشکر محمدحسین حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه به دلیل عوارض قلبی و شیمیایی مانده از دوران دفاع‌مقدس درگذشت. این سردار رشید، در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان مقاومت، نقش به سزایی در رصد و مهار تحرکات رژیم اشغالگر قدس و عمال آمریکا در منطقه ایفا کرد.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۲۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، نقش سرلشکر حجازی در شکست داعش و گروه‌هایتروریستی -تکفیری در منطقه طی سال‌های اخیر نیز غیرقابل انکار است. در خصوص شخصیت سرلشکر حجازی گفت‌وگویی با سید یاسر الموسوی، فرزند شهید سید عباس الموسوی، دبیر کل فقید سابق حزب‌ا... لبنان کرده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.
 
سرلشکر محمدحسین حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگذشت. با توجه به مراوداتی که با این فرمانده دلیر سپاه داشته‌اید، در خصوص شخصیت و رفتار ایشان برای ما بگویید.

ابتدا، تاسف عمیق خودم را از درگذشت سرلشکر حجازی اعلام و ابراز می‌کنم. وقتی خبر رحلت ایشان را شنیدم، واقعا متاثر شدم و در اندوه از دست دادن سرداری عزیز، متواضع و غیور به سر می‌برم. رحلت ایشان را ابتدا به محضر امام زمان عجل ا... تعالی فرجه الشریف و همچنین به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای تسلیت عرض می‌کنم.
 
فقدان این سردار بزرگوار را به ملت عزیز ایران و جبهه مقاومت نیز تسلیت می‌گویم. امروز محور مقاومت در عزا به سر می‌برد. فقدان سرلشکر حجازی برای ما آسان نیست. وقتی خبر رحلت ایشان را شنیدیم، احساس کردیم جزئی از خود را از دست داده‌ایم. سرلشکر حجازی، دارای خلوص نیت و عزم و اراده در مسیر و هدف مقدس خود بود. او عمر خود را صرف تقویت جبهه مقاومت در ابعاد مختلف نظامی، موشکی و دفاعی کرد.
 
ایشان در مقابل رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و اقدامات خطرناک آنها در منطقه ایستادگی کرد و هیچ‌گاه در این مسیر متزلزل نشد.

 ارتباط سرلشکر حجازی با فرماندهان و رزمندگان مقاومت، به‌خصوص رزمندگان حزب‌ا... لبنان چگونه بود؟ نقش ایشان در تقویت قدرت نظامی و دفاعی مقاومت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بسیاری از فرماندهان و رزمندگان مقاومت در قبال مرحوم سرلشکر حجازی، حس برادری داشتند. ایشان برادر بزرگوار همه ما بودند. خلوص نیت و صفای باطن سرلشکر حجازی، بر عمق و اصالت این روابط می‌افزود. ایشان با تمامی وجود برای محور مقاومت و حفظ کیان جهان اسلام وارد میدان شد و مومنانه به تمامی اضلاع جبهه مقاومت، مخصوصا حزب‌ا... لبنان کمک می‌کرد. هر فردی که از نزدیک با ایشان در ارتباط بود، متوجه بزرگواری، اصالت و تواضع سرلشکر حجازی می‌شد. ما نیز بارها توفیق دیدار ایشان را داشتیم.

ایشان معلومات گسترده‌ای در حوزه‌های متنوع منطقه‌ای و ابعاد دیگر( موشکی و نظامی) داشتند و از این معلومات و استعداد، در راستای تقویت محور مقاومت استفاده می‌کرد. نقش ایشان در تقویت قدرت نظامی و دفاعی مقاومت پررنگ بوده است؛ موضوعی که دشمنان در رژیم‌صهیونیستی نیز نسبت به آن اذعان کرده بودند.

 فقدان مرحوم سرلشکر حجازی، چه تاثیری بر استمرار حرکت و فعالیت جبهه مقاومت در منطقه خواهد گذاشت؟

امروز فقدان سرلشکر حجازی، جبهه مقاومت را محزون کرده است اما به اذن خداوند و با اراده‌ای که میان رزمندگان حزب‌ا... و جبهه مقاومت وجود دارد، مسیر ایشان ادامه پیدا خواهد کرد. محور مقاومت از افرادی مانند شهیدحاج قاسم سلیمانی و مرحوم حجازی درس‌های بزرگی گرفته است، از جمله این‌که هرگز در برابر ظلم و ستم و مداخله آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و عمال و مزدوران آنها در منطقه لحظه‌ای کوتاه نیاید و تسلیم نشود. ان‌شاءا... راه سرلشکر حجازی و دیگر فرماندهان عزیز مقاومت که امروز در بین ما نیستند، از سوی محبین مقاومت در جهان و منطقه ادامه خواهد داشت.

ما با حلم و بردباری و تکیه بر تقدیر و مشیت الهی، مسیر سرلشکر حجازی را ادامه می‌دهیم و آرمان‌هایی که ایشان و همرزمانشان به آنها ایمان داشته و دارند را محقق خواهیم ساخت. این همان خصلت و خصوصیت ذاتی محور مقاومت است که هرگز از مسیر اصلی خود تحت هیچ شرایطی منحرف نخواهد شد و راه بزرگان و فرماندهان خود را ادامه خواهد داد.

 ان‌شاءا... در آینده‌ای نزدیک، بتوانیم آرمان‌ها و اهداف مرحوم سرلشکر حجازی و سایر فرماندهان مقاومت مبنی بر آزادی قدس شریف و پیروزی کامل بر دشمنان در منطقه را تحقق بخشیم و در مقابل این فرماندهان مخلص و متواضع، سربلند باشیم. در نهایت، رحلت سرلشکر حجازی را به خانواده محترم ایشان نیز تسلیت عرض می‌کنم. باشد که روح ایشان در کنار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت آرام گیرد و اجر رشادت‌های خود در مسیر عزتمندی اسلام را از سوی خداوند متعال دریافت کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها