مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از پرداخت تمامی مطالبات فرهنگیان تا اول فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از پرداخت تمامی مطالبات فرهنگیان تا اول فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۱۶۱

به گزارش جام جم آنلاین قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هر ساله بخش عظیمی از مطالبات فرهنگیان باقی می‌ماند که سال گذشته طی یک اقدام نادر با تدبیر وزیر آموزش و پرورش تمامی مطالبات فرهنگیان استان شامل حق التدریس، خرید خدمت و شاغلان در ادارات تا پایان سال پرداخت شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: همچنین پاداش خدمت بازنشستگان پیش از سال ۹۹ به طور کامل تسویه شد و مابقی مطالبات بازنشستگان سال ۹۹ نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد.

اصغری از رتبه بندی فرهنگیان از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: این قانون در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و به منظور رعایت شان معلمان پس از وقفه چند ساله اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح، معلمان همچون اساتید دانشگاه در گروه های مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم بندی شده اند و هر گروه امتیازهای ویژه خود را خواهند داشت.

این مسئول اضافه کرد: سوابق و مدرک تحصیلی، شرکت معلمان در فعالیت‌های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم بخشی از شرایطی بوده که برای رتبه بندی معلمان در این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به افزایش تعداد بازنشستگان در سال‌های اخیر، افزود: با توجه به این موضوع، جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی در دستور کار قرار گرفته است.

اصغری افزود: به همین منظور در مهر ماه امسال هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در مدارس استان مشغول به خدمت خواهند شد که از این تعداد ۴۹۸ نفر سال گذشته از طریق آزمون ماده ۲۸ در آموزش و پرورش استخدام شدند.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهمترین برنامه‌هایی است که باید به طور جدی دنبال شود، تاکید کرد: این سند مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همه زیرنظام‌ها و ساحت‌های مطرح شده در آن در جهت ارتقای وضعیت آموزش و پرورش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها