آکادمی چشم پزشکی آمریکا تاکید کرد

نکاتی برای مراقبت از چشم‌ها در مواقع دورکاری

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دلیل همه گیری بیماری کووید-۱۹ ناچارید از خانه، وظایف شغلی خود را انجام دهید پس لازم است نسبت به حفظ سلامت چشمهایتان دقت کافی را داشته باشید.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۷۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، "آکادمی چشم پزشکی آمریکا" در همین رابطه یادآوری کرده است: نگاه کردن مداوم و طولانی مدت به نمایشگر لپ تاپ، تبلت و گوشی همراه موجب وارد شدن فشار مضاعف به چشم ها می شود که با علائمی از جمله تاری دید، سردرد، خستگی و نیز خشکی چشم ها همراه است.

این علائم از آنجا ناشی می شود که هنگام خیره شدن به صفحه نمایش، کمتر پلک می زنیم. پلک زدن سطح چشم را مرطوب نگه می دارد. مطالعه و نوشتن طولانی مدت نیز می تواند چشم ها را تحت فشار قرار دهد.
متخصصان آمریکایی در این باره می گویند: با این حال خبر خوب این است که نگاه کردن به نمایشگر لپ تاپ، تبلت و گوشی همراه برای طولانی مدت اگر به موقع مورد توجه قرار بگیرد، موجب آسیب "دائمی" چشم ها نمی شود. همانطور که همه ما تجربه کرده ایم، نگاه کردن طولانی به صفحه نمایش موجب بروز علائم آزاردهنده ای می شود اما خوشبختانه با تغییرات ساده ای می توان از شر این عوارض و علائم آزاردهنده خلاص شد.

برای این منظور متخصصان چشم پزشکی رعایت قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را توصیه می کنند به این مفهوم که هر ۲۰ دقیقه برای مدت ۲۰ ثانیه به فاصله ۲۰ قدمی خود نگاه کنید یا برای مدت ۲۰ ثانیه چشم های خود را بسته نگه دارید.

همچنین لازم است هنگام کار با تجهیزات الکترونیکی فاصله ایمن را که حدودا به اندازه طول بازو است حفظ کنید. همچنین میزان نور و "کنتراست" نمایشگر را طوری تنظیم کنید که کار کردن آسانتر شود.

بعلاوه برای افرادی که در نواحی سرد زندگی می کنند و ناچار به استفاده مداوم از لوازم گرمایشی هستند، مرطوب نگه داشتن محیط خانه امری ضروریست چرا که وسائل گرمایشی موجب خشکی هوای اتاق می شوند و همین امر روی تشدید خشکی چشم ها تاثیرگذار است.

علاوه بر این استفاده از قطره اشک مصنوعی که به حفظ رطوبت چشم ها و برطرف کردن خشکی چشم کمک می کند نیز توصیه می شود.
 
در صورتی که با رعایت این نکات هنوز هم در بینایی خود مشکلی احساس می کنید حتما از یک متخصص کمک و مشاوره بگیرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها