واکنش دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به اعتراض ایران:

هر رایی که دادگاه بین المللی ورزش بدهد را می‌پذیریم

اعمال دستور موقت در صورت اعلام ایران

«AFC» با رسیدگی سریع به شکایت کشورمان در «CAS» مخالفت کرد

دادگاه حکمیت ورزش با توجه به مخالفت AFC با رسیدگی سریع به شکایت کشورمان درباره میزبانی بحرین، منتظر اعلام‌ نظر ایران برای اعمال دستور موقت است.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶۶

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فدراسیون فوتبال درباره تضییع حق میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بیانیه شماره دو را به شرح زیر صادر کرد:

1- پس از ثبت اعتراض فدراسیون فوتبال نسبت به تصمیم اتخاذ شده توسط دبیرخانه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر سلب میزبانی ایران، نزد دیوان داوری ورزش (CAS) و درخواست فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر رسیدگی سریع به درخواست، مطابق مقررات، دیوان به AFC دو روز مهلت داد تا موضع خود را نسبت به این درخواست اعلام کند.

2- وکلای AFC در ابتدا، تقاضای یک روز فرصت بیشتر برای اعلام‌نظر در مورد موافقت یا مخالفت با رسیدگی سریع را کردند و نهایتاً طی نامه‌ای که امروز از CAS دریافت کردیم، مشخص شد که AFC با رسیدگی سریع مخالفت کرده است. در نهایت مطابق مقررات CAS مبنی بر لزوم موافقت هر دو طرف دعوا برای رسیدگی به طور سریع، با توجه به مخالفت AFC، رسیدگی به این پرونده به صورت عادی انجام خواهد شد.

3- فدراسیون فوتبال ایران برای رسیدگی به پرونده درخواست کرده است که رسیدگی توسط یک داور صورت پذیرد، اما AFC ضمن مخالفت با این امر، تقاضای رسیدگی توسط سه داور را داشته است. با توجه به این مسئله و به دلیل عدم توافق در مورد تعداد داوران، مطابق مقررات، تصمیم‌گیری نهایی در این مورد توسط CAS صورت خواهد پذیرفت.

4- نهایتاً CAS با توجه به درخواست اولیه فدراسیون فوتبال مبنی بر صدور دستور موقت، از فدراسیون فوتبال ایران خواسته است که تا فردا، درخواست خود در مورد لزوم رسیدگی به دستور موقت را به CAS اعلام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها