با درخواست استاندار خراسان رضوی از ستاد ملی کرونا صورت گرفت؛

ممنوعیت سفر به خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی:

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نشان‌دهنده عادی‌انگاری است

استاندار خراسان رضوی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۷۶ درصد بوده که پایین و نشان‌دهنده عادی‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۷۶ درصد بوده که پایین و نشان‌دهنده عادی‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
کد خبر: ۱۳۱۰۲۷۰
به گزارش جام خراسان رضوی؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد با اشاره به بروز پیک چهارم کرونا در کشور، اظهار کرد: بخشی از این مسئله به اتفاقات اسفندماه بر می‌گردد، عدم رعایت پروتکل‌ها، بازار شلوغ عید در نیمه دوم اسفند و سفرهایی که در وضعیت‌های مختلف بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت از دلایل شیوع این بیماری است.

استاندار خراسان رضوی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۷۶ درصد بوده که پایین و نشان‌دهنده عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید حداقل ۹۰ درصد رعایت شود تا شرایط مطمئنی را در بحث مدیریت بیماری داشته باشیم.

معتمدیان با تاکید براینکه نیازمند افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی هستیم، تاکید کرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت رسانه‌های استان و صداوسیما در بحث اقناع‌سازی مردم و ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ۲۱ شهرستان استان نارنجی و هشت شهرستان قرمز هستند، در این راستا می‌طلبد برنامه‌های جدی‌تری را در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مخصوصا با حضور کارشناسان و متخصصان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های خبری در این حوزه بسیار ضروری است و شرایط جدید باید برای مردم تبیین شود تا پاسخگویی به افکار عمومی شکل بگیرد.

معتمدیان خطاب به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و سایر مدیران در استانداری خراسان رضوی گفت: مدیران همواره پاسخگوی رسانه‌ها باشند تا شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها