معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از صبح امروز مشهد و شهرهای نیشابور، قوچان، بینالود، گناباد، سبزوار و شهرهای اطراف این شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از صبح امروز مشهد و شهرهای نیشابور، قوچان، بینالود، گناباد، سبزوار و شهرهای اطراف این شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۰۹۷۶۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی؛ دکتر مهدی قلیان خاطر نشان کرد: همچنین شش شهرستان در وضعیت زرد و سایر شهرها در شرایط نارنجی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 الی 80 درصد از جمعیت استان در مناطق با وضعیت قرمز ساکن هستند خاطر نشان کرد: دورهمی ها و رفت و آمدهای خانوادگی مهمترین عامل شیوع بیماری محسوب می شود و متاسفانه علاوه بر سایر گروه های سنی،کودکان، نوجوانان و جوانان نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و بهترین راهکار در شرایط حال حاضر برای کنترل انتشار بیماری، درخانه ماندن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز منتخب از ابتدای سال تا کنون میزان مراجعه و نمونه گیری 100 درصد  افزایش و از سوی دیگر درصد موارد مثبت از 11 درصد به 30 درصد رشد یافته است و این خبری خوبی نیست.

 دکتر قلیان خاطر نشان کرد: در طول مدت سه ماه میزان بستری های کل استان خراسان رضوی کمتر  از 500 نفر بود و این در حالی است که در سه روز گذشته میزان بستری از 520 نفر به 860 نفر در مجموع رسیده است و روزانه بیش از 260 نفر بستری می شوند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان فوتی های ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی دو رقمی شده است اظهار کرد: همچنین 200 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان به شدت در حال افزایش است اظهار کرد: تمامی مراکز بیمارستانی اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی و مراکز منتخب کرونا برای خدمات رسانی و  پذیرش بیماران آماده هستند اما به طور حتم با افزایش تعداد بیماران کیفیت خدمات رسانی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه  موضوع کرونا جدی است و نباید به آن نگاه ساده انگارانه داشت اظهار کرد: به طور حتم وضعیت امنی که در ماه های بهمن و اسفند ایجاد شد به دلیل همکاری های موثر مردم و ایجاد محدودیت ها صورت گرفت که امیدوارم با ادامه همکاری ها بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها