مشاغل گروه یک فقط می توانند در شهرهای قرمز فعالیت کنند

اعمال محدودیت‌ های کرونایی ۱۰ روزه بر اساس رنگ‌بندی شهرها

محدودیت‌های کرونایی ۱۰ روزه از روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ بر اساس رنگ بندی شهرها اعمال می‌شود و بدین ترتیب در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت کنند و کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها باید با ۵۰ درصد نیرو فعال باشند.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، محدودیت‌ های کرونایی ۱۰ روزه در کشور به دنبال آغاز موج چهارم کرونا از روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ اعمال می‌شود و بر این اساس مشاغل گروه دو، سه و چهار در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا نمی‌توانند فعالیت کنند.

در شهرهای با وضعیت قرمز همه فعالیت‌ های آموزشی به صورت حضوری ممنوع بوده و فقط به صورت مجازی امکان پذیر است. همچنین فعالیت‌ های فرهنگی نیز تعطیل است و رستوران‌ها نیز به صورت بیرون بر می‌توانند فعال باشند.

این محدودیت‌های ۱۰ روزه به معنی تعطیلی نیست و اجرای پروتکل‌ های بهداشتی بر اساس رنگ بندی‌ های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا است.

کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها در شهرهای قرمز با ۵۰ درصد نیرو و در شهرهای نارنجی با یک سوم باید فعالیت کنند.

بر اساس اعلام جانشین رییس پلیس راهور ناجا، تردد خودروها در کلیه محورهای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و محدودیت‌های تردد اعمال می‌شود بنابراین به تمامی هموطنان توصیه می‌شود که از سفر غیرضروری به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی خودداری کنند.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز می‌توانند فعالیت کنند. این مشاغل شامل گروه‌های ضروری برای تامین مایحتاج مردم است. در شهرهای با وضعیت نارنجی نیز مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند.

رییسی بیان کرد: همچنین پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهرهای با وضعیت قرمز را نداشته و پلاک‌های غیربومی نیز اجازه ورود به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی را ندارند.

وی ادامه داد: همه فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری تعطیل بوده و فقط به صورت مجازی می‌توانند فعال باشند. سینما و تئاتر نیز تعطیل است. رستوران‌ها نیز نمی‌توانند به صورت حضوری فعالیت کنند و باید به صورت بیرون بر فعال باشند. این محدودیت‌ها از شنبه به مدت ۱۰ روز اعمال می‌شود و بعد از آن ارزیابی می‌شود و اگر نیاز باشد، محدودیت‌ها تکرار خواهد شد.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند. همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

چهارمین موج سراسری کرونا در کشور پس از تعطیلات و انجام سفرهای نوروزی آغاز شده و روند ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹ در کشور صعودی است.

محدودیت‌های مربوط به شهرهای با وضعیت قرمز بر اساس جدول زیر است:

اعمال محدودیت‌ های کرونایی ۱۰ روزه بر اساس رنگ‌بندی شهرها

محدودیت‌های مربوط به شهرهای با وضعیت نارنجی نیز بر اساس جدول زیر خواهد بود:

 

اعمال محدودیت‌ های کرونایی ۱۰ روزه بر اساس رنگ‌بندی شهرها

 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها