مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 370 نفر از مجموعه میراث‌جهانی تخت سلیمان بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۶۲
به‌گزارش جام جم آنلاین جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در ایام نوروز 1400، عنوان کرد: امسال با توجه به وضعیت زرد کرونایی تکاب، مجموعه میراث‌جهانی تخت سلیمان طبق تصمیمات ستاد شهرستانی کرونا، پذیرای گردشگران بود و از ابتدای سال تا کنون 6 هزار و 370 نفر با رعایت تمام موارد بهداشتی از مجموعه میراث‌جهانی تخت سلیمان بازدید کرده‌اند. 
وی اضافه کرد: مجموعه میراث فرهنگی تخت سلیمان رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در اولویت خدمات خود به گردشگران در ایام نوروز قرار داده بود و در نقاطی مانند ارومیه که وضعیت قرمز کرونایی وجود داشت بازدید از اماکن میراث فرهنگی و موزه‌ها ممنوع بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اجرای بازدیدی امن در کمال سلامت از جمله کنترل فاصله اجتماعی گردشگران، نصب هشدارها و قوانین و ضوابط بهداشتی بازدید از مجموعه در دوران شیوع کرونا، نظارت و تنظیف مکرر سرویس‌های بهداشتی و مجموعه، جایگزین کردن شیوه‌های معرفی مجازی و اینترنتی به جای پخش بروشورها و اقلام معرفی و تبلیغاتی کاغذی، فروش بلیط الکترونیکی و اینترنتی، التزام گردشگران به استفاده از ماسک در تمامی مسیر بازدید، کنترل و مدیریت مدت زمان بازدید و ... از جمله اقدامات و خدمات مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در ایام نوروز 1400 بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها