رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت از تاریخ سیزدهم فروردین ۱۴۰۰ وضعیت شهرهای نقده و خوی نیز علاوه بر ارومیه مرکز استان در رده شهرهای با وضعیت قرمز قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۲۰

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان غربی، جواد آقازاده ضمن اشاره به اضافه شدن 2 شهرستان دیگر آذربایجان غربی به شهرهای به رنگ قرمز کرونایی، گفت: پیش از این ارومیه مرکز استان در وضیعت قرمز قرار داشت و طی هفته اخیر شهرستان‌های خوی و نقده از لحاظ تعداد مبتلای روزانه بیشترین موارد ابتلا را به خود اختصاص می‌دادند و قرارگیری این 2 شهرستان در وضعیت قرمز دور از انتظار نبود.
وی افزود: نباید فراموش کرد که سیر ابتلا به کرونا در استان همچنان روند صعودی دارد و افزایش سفرهای نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا و عادی انگاری‌ها مهم‌ترین دلایل قرارگیری استان در این وضعیت می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عنوان کرد: برای مقابله با روند افزایشی کرونا باید از تجمعات به ویژه سفرهای غیرضروری خودداری شود و سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.
وی تاکید کرد: تنها راه سد کردن راه ورود این بیماری خطرناک به خانه‌های مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت همگانی است در غیر اینصورت این رویه ابتلا به ویروس منحوس کرونا به صورت زنجیر وار از شهری به شهر دیگر و از خانه‌ای به خانه‌ی دیگر ادامه می‌یابد و ذره‌ای تعلل و سستی قطع این زنجیر ابتلا را سخت و سخت‌تر خواهد کرد.
آقازاده خاطر نشان کرد: امیدواریم در روزها وهفته‌های آتی با رعایت همه مردم استان و جدی گرفتن ویروس کرونا توسط همه مردم خبرهای خوش کاهش و حتی صفرشدن موارد ابتلا را به مردم استان بیان کنیم.   
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها