آخرین جلسه رسیدگی به اتهام حمید- ص برگزار شد

۱۰ دفاع آقای خواننده در برابر اتهام قتل عمد

حمید صفت پس از محاکمه به اتهام قتل شوهر مادرش به قصاص محکوم شد

طناب دار در انتظار آقای خواننده

حمید صفت که در آخرین روزهای سال۹۹ پس از محاکمه به اتهام قتل همسر مادرش بازداشت و روانه زندان شده بود، در نخستین روز بعد از تعطیلات نوروز با حکم قضات کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۱۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، ۲۴ مرداد سال ۹۶ خبر دستگیری یکی از خوانندگان پاپ به اتهام قتل در فضای مجازی جنجالی شد.

هویت متهم به قتل خیلی زود فاش شد؛ حمید صفت، خواننده پاپی که به دلیل سبک خواندنش طرفدارانی پیدا کرده بود.

حمید متهم بود با ضربه به سر همسر مادرش، باعث مرگ مرد ۶۶ساله به نام هوشنگ شده بود.

حمید صفت ۱۰ ماه بعد از دستگیری و با اعلام گزارش پزشکی قانونی درباره نقش عوامل دیگر در مرگ هوشنگ، توانست با سپردن وثیقه آزاد شود.

او پس از آزادی آهنگی درباره آزادی‌اش و حال و هوای زندان خواند و به فعالیت خود در حوزه موسیقی ادامه داد.

اتهام قتل عمد

سرانجام ۲۲ آذر ۹۹، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و حمید صفت در روزهای پایانی سال در شعبه دهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه یکی از پسران مقتول برای متهم درخواست قصاص کرد.

نماینده دادستان هم در دفاع از کیفرخواست گفت: «متهم به‌نام حمیدرضا امیرصفت معروف به حمید صفت است. او ۲۷‌سال دارد و در ۲۴‌مرداد سال ‌۹۶، به اتهام قتل ناپدری ‌۶۶‌ساله‌اش به‌نام هوشنگ دستگیر شد.

مادر حمید، همسر دوم مقتول بود. با اعلام خبر فوت هوشنگ از سوی کادر درمان بیمارستان فیروزگر مأموران کلانتری‌۱۴۵ ونک در محل حاضر شده و در تحقیق از دوست مقتول که در بیمارستان حاضر بود، دریافتند وی پس از درگیری با حمید، پسر همسرش به بیمارستان منتقل می‌شود و در ادامه بر اثر خونریزی مغزی فوت می‌کند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی حمید به‌عنوان مظنون به قتل بازداشت شد. او در جریان بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت قتل عمدی نبوده است.

او در توضیح گفت: «روز قبل از حادثه برادرم که مقیم آمریکاست تماس گرفت و گفت با مادرم تماس گرفته اما حال مادرم خوب نبوده و از شوهرش گلایه داشته است. برادرم که نگران بود از من خواست تا به خانه آنها بروم. وقتی به آنجا رفتم متوجه شدم هوشنگ مادرم را کتک زده‌است. همین باعث ناراحتی‌ام شد و با هوشنگ درگیر شدم. وقتی درگیری بین من و هوشنگ بالاگرفت او به آشپزخانه رفت. برای این‌که او را بترسانم گلدانی را برداشتم و به دیوار کوبیدم. سپس با دستم چند ضربه به سرش زدم. باور کنید ضربه دیگری به سر و صورت او نزدم و قصد کشتن او را نداشتم.»

با تکمیل تحقیقات در دادسرا و با توجه به نظریه هیات پزشکی درباره مرگ مقتول، برای حمید کیفرخواست صادر و پرونده با اتهام قتل عمد به دادگاه کیفری ارسال شد که برای او درخواست مجازات قانونی را دارم.

قتل عمد نبود

در ادامه این جلسه، حمید در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: «من قبل از هر صحبتی طلب بخشش و عفو دارم اما درباره اتهام مباشرت در قتل عمدی، این اتهام را قبول ندارم. این‌که گفته‌شده من با ضربه مشت به مقتول زده‌ام، درست نیست و من او را هل داده بودم. ضربه‌ای به هوشنگ نزدم. من ضربه مرگباری نزدم. وقتی در دادسرا بودم برای این‌که مادرم به آنجا نیاید و در آن فضا قرار نگیرد، قبول کردم به هوشنگ ضربه زده‌ام اما ضربه‌ام کشنده نبود. بعد از جدایی پدر و مادرم، مدتی پیش پدرم بودم و بعد نزد مادرم آمدم. این اواخر هم بیشتر شب‌ها در استودیو می‌خوابیدم. از بیماری قلبی هوشنگ اطلاع نداشتم.»

حکم قصاص

پس از دفاعیات متهم به قتل و وکیلش در این جلسه، قضات قرار وثیقه او را به قرار بازداشت تبدیل کرده و او از دادگاه روانه زندان شد. قضات شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برای صدور حکم وارد شور شده و دیروز او را به قصاص محکوم کردند.

این حکم قطعی نیست و متهم ۲۰ روز مهلت دارد به رای اعتراض کند تا در دیوان عالی کشور به اعتراضش رسیدگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها