مدیرکل شیلات مازندران خبر داد :

افزایش ۳۰ درصدی صید ماهی سفید در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از صید غیرمجاز در مصب رودخانه و آلودگی‌ به‌عنوان دو عامل کاهش وحشتناک صید و صیادی نام برد و تصریح کرد حال صید پره در استان خوش نیست.
کد خبر: ۱۳۰۹۲۹۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، حسن اسحاقی با بیان اینکه امروز روز پایانی فصل صید ماهیان استخوانی است، درباره تمدید فصل صید اظهار داشت: پایان فصل صید براساس آمار و اطلاعاتی که سازمان شیلات با توجه به درخواست‌ها و نظرات کارشناسی که دریافت می‌کند، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شیلات استان‌های شمالی درخواست تمدید فصل صید به مدت پنج روز داشتند و اتحادیه پره استان مازندران نیز این درخواست را ارسال کرد و احتمال تمدید فصل صید تا آخر وقت اداری امروز مشخص می‌شود.

وی درباره میزان صید ماهیان استخوانی تا ۱۰ فروردین ماه گفت: تاکنون دو هزار و ۴۵۶ تن ماهی استخوانی صید شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

اسحاقی یادآور شد: ارزش اقتصادی صید ماهیان استخوانی نیز ۱۴۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به فصل قبلی صید سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: ۷۰ درصد گونه ماهیان صید شده از نوع سفید، ۱۶ درصد کفال و ۱۵ درصد کپور بوده است.

وی درباره کاهش میزان صید نیز گفت: با توجه به اینکه گونه‌ها باید برای تولید مثل به رودخانه‌ها مهاجرت کنند، متأسفانه به دلیل رسوبات وارد شده، اوضاع رودخانه‌ها برای تولیدمثل ماهیان خوب نیست.

اسحاقی یادآور شد: صید غیرمجاز توسط صیادان در مصب رودخانه و آلودگی‌ها سبب شده تا شاهد کاهش وحشتناک صید و صیادی باشیم و این عوامل سبب شده تا حال صید پره در استان خوش نباشد.

فصل صید ماهیان استخوانی هر سال از ۲۰ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها